پیگیری اموال بلوکه شده ایران در لوکزامبورگ

به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر رای یک دادگاه در لوکزامبورگ به توقیف یک میلیارد و 600 میلیون دلار از اموال جمهوری اسلامی ایران، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه از تماس وکلای بانک مرکزی ایران با وکلای شرکت لوکزامبورگی در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۶۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجید تخت روانچی اظهار کرد: این پول متعلق به بانک مرکزی است و زمان تحریم‌ها در اروپا بوده و به این دلیل، امکان نداشته که ما به آن دسترسی داشته باشیم.

در همین حال اردشیر فریدونی، مدیرکل حقوقی بانک مرکزی، تلاش آمریکا برای توقیف اموال ایران در کشور لوکزامبورگ را خلاف حقوق و معاهده‌های بین‌المللی خواند و قابلیت اجرای آن را رد کرد.

به گزارش ایرنا، فریدونی گفت: برخی از خواهان‌های آمریکایی متعاقب صدور آرای غیابی به اصطلاح ضد تروریستی توسط دادگاه‌های آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران، در پی آن برآمده‌اند تا این آرا را در کشورهای مختلف، شناسایی و اجرا کنند. به همین دلیل از دادگاه‌های مختلف در کشورهای جهان درخواست می‌کنند این آرا را شناسایی و اجرا کنند.

فریدونی تاکید کرد: این موضوع به هیچ‌وجه اتفاق جدیدی نیست و خبر آن مربوط به ماه‌های پیش است که با هدف جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران، بتازگی در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها