جام‌جم از ظرفیت‌های اینترنت اشیا در توسعه شبکه هوشمند در کشور گزارش می‌دهد

به شهر هوشمند نزدیک می‌شوید!

سطل زباله هوشمندی که زباله‌ها را به سرگرمی تبدیل می‌کند + عکس

زباله‌ها یکی از معضلات شهری هستند، هیچ کس دوست ندارد در خیابان‌ها زباله ببیند اما در هر حال به دلایل مختلف چنین اتفاق می افتد؛ گاهی اوقات سطل‌های زباله کاملاً پر هستند، گاهی اوقات پیدا کردن سطب زباله سخت است و بدتر از همه برای بسیاری از افراد اهمیت ندارد که زباله‌هایشان را کجا می‌اندازند. به همین دلیل شرکت Sencity در این زمینه وارد عمل شده و سطل زباله‌ای به نام TetraBIN را تولید کرده که به اینترنت متصل است و به افرادی که درون آن زباله بیندازد، جایزه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۷۴
سطل زباله هوشمندی که زباله‌ها را به سرگرمی تبدیل می‌کند + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، مبلمان خیابانی نقش بسیار مهمی در چشم انداز شهرها دارد و با وجود اینکه شهرداری‌ها تلاش زیادی برای جذاب کردن ایستگاه‌های اتوبوس، نیمکت‌ها و غیره کرده‌اند، بخش بسیار محدودی از این عناصر برای شهروندان سرگرم کننده هستند.

TetraBIN یک محفظه بزرگ سه وجهی است که با یک نمایشگر پوشش داده شده است، این نمایشگر یک بازی sidescrolling را نمایش می‌دهد. در این بازی خفاش‌ها در آسمان در حال پرواز هستند و سگ‌ها نیز روی زمین در انتظار غذا هستند.

بخش داخلی نیز به سنسورهای حرکتی مجهز است که می‌توانند انداختن زباله داخل سطل را ردیابی کنند. زمانی که افراد درون این سطل زباله می‌اندارند، در واقع به سگ‌های گرسنه غذا می‌دهند و یک کد روی نمایشگر نمایش داده می‌شود که کاربران می‌توانند با وارد کردن این کد در وب سایت TetraBIN جایزه های مختلفی را دریافت کنند.

این سطل زباله می‌تواند به منبع درآمدی برای آگهی‌های تبلیغاتی تعاملی نیز تبدیل شود. علاوه بر این می‌توان از نمایشگر این سطل‌ها برای نمایش ساعت حرکت اتوبوس‌ها، اطلاعات ترافیکی و وضعیت آب و هوا نیز استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها