رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر کسی از حالا در انظار عمومی اعلام کاندیداتوری کند، ستاد انتخاباتی تشکیل دهد و تبلیغات کند قطعا خلاف است .
کد خبر: ۱۰۰۱۷۳۵
تشکیل ستاد انتخاباتی و تبلیغات زودهنگام تخلف است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر احمدی با تبیین اقدامات و تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ اظهار داشت: وزارت کشور طبق وظایف ذاتی از مدت ها قبل مقدمات برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را آغاز کرده است.

وی، چاپ و تهیه تعرفه های انتخاباتی، مهرها و صندوق های انتخاباتی را از اقدامات وزارت کشور برشمرد و افزود: در تعامل با هیات های نظارت اعم از هیات نظارت شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی زمینه های اجرای انتخابات در استان ها، شهرستان ها و بخشداری ها فراهم شده است.

احمدی گفت: دوره های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است و در مجموع وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات کاملا آمادگی دارد و هیچ گونه کمبودی نداریم.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت آینده ۵۳ تا ۵۵ هزار شعبه اخذ رای خواهیم داشت و برای انتخابات شوراها حدود ۶۵ هزار شعبه دریافت اخذ رای ایجاد می شود و در ۴ حوزه انتخابیه برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص باید منتظر باشیم تا هیئت های اجرایی تصمیم بگیرند.

وی گفت: واجدان شرایط شرکت در انتخابات طبق بررسی کمیته ای که در ستاد انتخابات با حضور نمایندگان وزارت کشور، مرکز آمار ایران و ثبت احوال برآورد کرده ایم حدود ۵۵ میلیون نفر هستند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رای اولی محسوب می شوند.

احمدی افزود: البته این آمار قطعی نیست و این کمیته باید براساس سرشماری اخیر و نرم افزاری که در اختیار ثبت احوال است به زودی آمار را تطبیق می دهد و خروجی آن هرچه باشد به اطلاع خواهد رسید.

وی گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور نیز در حدود ۱۴۰ کشور صندوق های اخذ رای خواهیم داشت و با کمک وزارت امورخارجه و همکارانمان در سفارتخانه ها این انتخابات برای هموطنانمان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات همچنین درباره تعرفه های سه انتخابات آینده افزود: انتخابات شوراها یک مرحله ای برگزار می شود اما برای انتخابات ریاست جمهوری باید این احتمال را بدهیم که به مرحله دوم برسد که بلافاصله یک هفته پس از مرحله نخست خواهد بود تعرفه ها، مهر و دیگر ملزومات آماده باشد و از حالا پیش بینی های لازم را کرده باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها