علی اکبر ولایتی گفت که علیرغم ادعاهای ظاهری ترامپ، هیچ نگرانی از بابتهای حرفهای او در ایران وجود ندارد چرا که او فردی تازه‌مسلک و محاسبه‌گر است و با سد آهنینی چون ایران درگیر نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۴۸
ولایتی: ترامپ با سد آهنینی چون ایران درگیر نمی‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهارات تنش‌زای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: ما هیچگونه نگرانی از بابت اظهارات ترامپ نداریم، چرا که علیرغم ادعاهای ظاهری او، اینطور نیست که هرکاری دلش بخواهد هم بتواند انجام بدهد.

وی درباره شائبه‌های احتمال مواجهه سخت ایران و آمریکا در دوران دولتداری ترامپ در کاخ سفید نیز تاکید کرد: ترامپ تازه مسلک و محاسبه‌گر است و هیچ وقت با کشوری که مردم و دولت و حکومتش همچون سد آهنین هستند، وارد چنین مواجهه‌ای نمی‌شود. ضمن اینکه حتی اگر بخواهد شانس خود را هم امتحان کند شکست بی‌سابقه‌ای در طول تاریخ آمریکا رقم خواهد خورد چرا که حتماً آمریکای امروز قوی‌تر از آن زمانی نیست که به عراق و افغانستان و ... حمله کردند و ایران هم قدرتش از این کشورها کمتر نیست؛ بنابراین ترامپ علیرغم ادعاهای ظاهری‌اش این محاسبات را یقیناً پیش خود می‌کند.

ولایتی ادامه داد: غیر از اینکه محاسبات ترامپ به او اجازه جسارت به ایران را نخواهد داد، مسئله بعدی این است که در خود آمریکا هم وضعیت به گونه‌ای نیست که ترامپ هرچه دلش بخواهد بتواند انجام دهد؛ مثلا در همین موضوع منع ورود مسلمانان، دیدیم که دستگاه قضایی آمریکا واکنش نشان داد و اجرای این فرمان را متوقف کرد. بسیاری از مطبوعات و سیاستمداران متنفذ آمریکایی مقابل ترامپ ایستاده‌اند، بنابراین اینطور نیست که ترامپ برای اقدامات عجیب و غریب بتواند همراهی لازم را ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
۰
۰
ترامپ امده تا خانه ای پوشالی امریكا رو به همه نشان بده و رو كنه و دست اخر امریكا مثل شوروی تیكه تیكه میشه /// پیچ تاریخی نزدیك است

نیازمندی ها