طارم؛بزرگترین پرورش دهنده زیتون خاورمیانه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از تکمیل بزرگترین کلکسیون ارقام زیتون خاورمیانه در شهرستان طارم خبر داد و گفت: سالانه بیش از 60 طرح و پروژه تحقیقاتی در بخش کشاورزی استان زنجان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۴۲۸

به گزارش ایسنا، حسین جعفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه ساله در حوزه تحقیقات کشاورزی استان زنجان، طرح‌های تحقیقاتی مختلفی متناسب با سیاست و اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌شود با معرفی این طرح‌ها به بهره‌برداران در قالب برنامه‌های آموزشی و ترویجی مختلف، نتایج حاصل از آن ها در مزارع و واحدهای تولیدی عملیاتی و اجرایی شود. این مسئول با اشاره به اینکه پروژه‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی، بر اساس نیاز واحدهای اجرایی و بخش خصوصی استان پیش می‌رود، ادامه داد: معرفی و تکثیر هسته‌های اولیه بذری ارقام مختلف گندم و حبوبات آبی و دیم در استان زنجان با قابلیت افزایش تحمل محصول به تنش‌های محیطی از جمله طرح‌های تحقیقاتی مطلوب در استان زنجان به شمار می‌رود.

*تکمیل بانک اطلاعات سیمای خاک

وی همچنین از تهیه و تکمیل بانک اطلاعات سیمای خاک استان زنجان خبر داد و افزود: تقویت زیرساخت‌های تحقیقاتی و تجهیز ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی از دیگر اقدامات ارزشمند صورت گرفته در استان محسوب می‌شود. در حال حاضر نیز برای تجهیز ایستگاه تحقیقات پسته ماه‌نشان، ایستگاه تحقیقات آبخیزداری قره‌چریان و ایستگاه تحقیقاتی کوشکن اقدام شده است. جعفری خاطرنشان کرد: دو پروژه پرورش گاو شیری، چهار پروژه گوساله پرواری، چهار پروژه گوسفند داشتی، یک پروژه پرورش بوقلمون، دو پروژه پرورش نیمچه گوشتی و یک پروژه مرغ تخمگذار نیز در حوزه علوم دامی و به مناسبت دهه‌فجر افتتاح خواهد شد. این مسئول با تاکید بر اینکه با افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌ای، بیش از 108 نفر در بخش کشاورزی استان صاحب شغل می‌شوند، یادآور شد: در طول ایام مذکور، پروژه‌های فرآوری زیتون، فرآوری کشمش و بسته‌بندی حبوبات نیز در حوزه صنایع کشاورزی استان افتتاح خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها