درخشش عابدینی با انگشت شکسته در جام‌جهانی پادووای ایتالیا

فخری: قدرت ایران را به رخ دنیا کشیدیم

مبارزه مجتبی عابدینی با انگشت شکسته در جام‌جهانی پادووای ایتالیا، نتیجه‌اش نقره بود. شمشیرباز المپیکی که به خاطر رنکینگ ششمی جهان کارش را از جدول 64 تایی شروع کرد، بعد از شکست حریفانش در مرحله یک شانزدهم برابر ساندرو بازادزه گرجستانی قرار گرفت و با نتیجه 15-14 برد و به جمع هشت نفر اول رسید. در همین مبارزه بود که شمشیرباز گرجی با ضربه شمشیرش انگشت دست چپ عابدینی را شکست. با این حال او به مبارزه ادامه داد و در یک چهارم نهایی هم با شکست لوکا کوراتلی ایتالیایی با نتیجه 15- 10 مدال برنزش را قطعی کرد. نفر چهارم المپیک در بازی نیمه‌نهایی به اوه شمشیرباز کره‌ای هم رحم نکرد و 15- 14 برد و فینالیست شد. مجتبی عابدینی در فینال برابر آندرس زاتماری مجارستانی قرار گرفت و برای قهرمانی تنها سه امتیاز کم آورد. او با نتیجه 15- 12 باخت و نایب قهرمان جام‌جهانی پادووای ایتالیا شد. مدالی که شمشیرباز سابر از قبل آن را برای شهدای آتش‌نشان کنار گذاشته بود.
کد خبر: ۹۹۸۵۹۷

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی شمشیربازی بعد از نایب‌قهرمانی شاگردش با خوشحالی می‌گوید: دنیا را ترکاندیم. مجتبی عالی بود. او به‌رغم انگشت شکسته‌اش با شکست همه قهرمانان جهان دوباره قدرت شمشیربازی ایران را به رخ دنیا کشاند.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر، با مدال عابدینی شب پر خاطره‌ای را گذراند: شب به یاد ماندنی برای ایران بود. عابدینی سه شمشیرباز ایتالیا را در خاک کشورشان شکست داد ؛ آن هم در بازی‌های فوق‌العاده سخت و فیزیکی . با سه شمشیرباز خیلی سختکوش گرجی، ایتالیایی و کره‌ای دوئل کرد. با این‌که انگشت دست چپش در بازی با حریف گرجی شکست اما با غیرت بازی کرد و کم نگذاشت. امیدوارم در همه مسابقات به حقمان برسیم.

به نظر او حق عابدینی بیشتر از اینهاست: این پسر حقش در ورزش ایران بیشتر از اینهاست. امیدوارم به حقش برسد.

فخری دلیل باخت عابدینی در فینال را به خستگی او ربط می‌دهد: مجتبی در فینال هم عالی کار کرد. اما تا صعود به این بازی چند مسابقه سخت و نفسگیر داشت. اما بالاخره برد و باخت هم بخشی از ورزش است. وقتی مجتبی در المپیک 15-14 به حریف آمریکایی باخت، همه درد من این بود که حقمان را از ورزش ایران بگیریم. ما هنوز حقمان را از ورزش نگرفته‌ایم و باید برای المپیک 2020 بجنگیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها