اگر مفهوم انقلاب را تحلیل و تببین کنیم، فرد ‌انقلابی کسی است که چارچوب‌های فکری امام را بد‌رستی درک کرده و ملاک عمل قرار دهد.
کد خبر: ۹۹۶۹۴۹

انقلاب اسلامی ایران زمانی شکل گرفت که دنیا دو قطبی بود. یک قطب زیر سلطه ابر قدرت غرب با محوریت آمریکا با ایده اومانیسم و کاپیتالیسم و قطب دیگر زیر سلطه ابر قدرت شرق با ایده کمونیسم و سوسیالیسم.

انقلاب اسلامی با هدف ایجاد تغییر در نظم موجود جهانی و برهم زدن وضعیت گذشته بود، از این‌رو انقلاب اسلامی بر اساس مبارزه با استکبار، استبداد و اموری که در تقابل با دین و آزادی‌های مردم و منافع محرومان و مستضعفان قرار داشت، اتفاق افتاد و امروز کسی انقلابی است که به حفظ انقلاب با همان ماهیت و زیرساخت‌های انقلابی و فکری حضرت امام(ره) پایبند باشد.

انقلاب ما ارکان متفاوتی دارد که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: 1ـ محور دینی با داشتن رهبری دینی و ولایت فقیه 2ـ استکبارستیزی 3ـ تعهد به آرمان‌های قدس و فلسطین در تقابل با رژیم غاصب صهیونیستی 4ـ عدالت‌محوری با تاکید بر حل مشکلات مردم 5 ـ استقلال و آزادی کشور و مردم با ‌محوریت آخرت‌گرایی به جای دنیاگرایی. لذا فردی انقلابی است که به این آرمان‌ها پایبند باشد.

بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، کشور زیر پرچم ولایت، با ایستادگی مقام معظم رهبری در دفاع از اصول و آرمان‌های انقلاب در مقابل خناسان، شیاطین و ایادی داخلی استکبار جهانی، تغییر عمده‌ای در مسیر خود نداشته و در بعد سیاست خارجی نیز گهگاهی با توجه به سلایق برخی سیاستمداران، قدری فراز و نشیب در این مسیر ایجاد شده، اما باز هم زیر سایه مقام معظم رهبری و ایستادگی ایشان و پرچمداری ارزش‌ها و اصول انقلاب، الحمدلله تغییر جدی در مسیر انقلاب ایجاد نشده و همچنان مسیری که پایه‌گذاری شده بدرستی در حال پیموده شدن است.

مجتبی ذوالنوری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها