اعتراف عربستان به غرق شدن ناوچه‌اش در الحدیده

خبرگزاری رسمی عربستان اعتراف کرد که یک فروند ناوچه این کشور در غرب بندر «الحدیده» یمن هدف حمله قرار گرفته است. منابع یمنی روز دوشنبه اعلام کردند که نیروی دریایی وابسته به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکی از ناوچه‌های عربستان را در نزدیکی سواحل غربی یمن با موشک هدف قرار داد. نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی اکتبر گذشته نیز یک ناو امارات را در نزدیکی سواحل المخا هدف قرار دادند که به منهدم شدن کامل آن منجر شد. این هفتمین ناوچه است که ارتش و کمیته‌های مردمی آن را هدف قرار می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۶۹۰۷

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد یکی از ناوچه‌های این کشور در معرض حمله سه قایق انتحاری در غرب بندر الحدیده قرار گرفت که به کشته شدن دو نفر از نیروهای حاضر در آن و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد. 176 سرباز و افسر و بالگرد روی این ناوچه بودند و در تجاوز به سواحل غربی یمن و حمله به ماهیگیران شرکت داشتند. پیش‌تر نیروهای دریایی و دفاع ساحلی یمن به ناوچه‌های متجاوزان نسبت به استفاده از گذرگاه بین‌المللی برای بمباران کردن اهداف غیرنظامی هشدار داده بودند.

پایگاه اطلاع‌رسانی المسیره دراین باره گزارش داد: این ناو در حال شلیک به سوی مناطق مسکونی یمن بود که هدف نیروهای یمنی قرار گرفت و منهدم شد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن ناوچه سعودی از سوی جنبش انصار‌الله باعث تضعیف تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی شده و دریانوردی بین‌الملل و ارسال کمک‌های انساندوستانه و پزشکی به این بندر و شهروندان یمنی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

عربستان از فروردین 1394 به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و همچنین تضعیف جنبش مردمی انصارالله حملات خود را به یمن آغاز کرد. در این حملات تاکنون 11 هزار و 400 یمنی کشته و به بسیاری از زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی از جمله مدارس، کارخانه‌ها و ... آسیب وارد شده است.

یک هیات کارشناسی سازمان ملل متحد با بررسی ده مورد از حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن گفت: بسیاری از این حملات علیه اهداف نظامی واقعی صورت نگرفته و در واقع جنایت جنگی به حساب می‌آیند.این حملات بین ماه مارس و اکتبر پارسال صورت گرفت و به کشته شدن حداقل 292 غیرنظامی از جمله صد زن و کودک منجر شد. این هیات همچنین تاکید کرد بر اساس بررسی‌های به عمل آمده طراحی و اجرای عملیات مذکور بدون در نظر گرفتن قوانین مربوط به حقوق انساندوستانه صورت گرفته است.

عربستان سعودی با و جود همه انتقادات همچنان به تجاوزگری خود در یمن ادامه می‌دهد. بسیاری از کارشناسان یمن را «ویتنام عربستان» توصیف می‌کنند و می‌گویند این رژیم هیچ راهی جز بازگشت و پذیرش یک شکست سنگین ندارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها