تصویر کمتر دیده شده از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در جریان تظاهرات علیه رژیم پهلوی در مشهد.
کد خبر: ۹۹۶۸۲۹

این تصویر از هزاران تصویر دیده نشده از مبارزه بر علیه رژیم پهلوی است و چه خوب است که این تصاویر از آرشیوهای سازمانی یا شخصی خارج و در معرض دید عموم گذاشته شود.

لذت نوازندگی در شرایط دشوار

درحالی که سیلاب و گردوغبار با شدیدترین حالت ممکن، جنوب شرقی و غربی کشورمان را درنوردید، برف هم دست به کار شد و نقاط دیگر کشور را سفیدپوش کرد که البته تصاویری هم از این رویداد منتشر شد، اما تصویری که می‌خواهیم از یک شهر غرق در برف نشان دهیم نه مربوط به کشورمان، بلکه مربوط به شهر مسکو در روسیه است که توسط یک عکاس ایرانی گرفته شده. این تصویر یک راننده تاکسی را نشان می‌دهد که ماشینش در انبوه برف غرق شده، با این حال او در کمال آرامش در حال نواختن موسیقی و لذت بردن از شرایط تا بازگشایی مسیر است.

یک کیک خامه‌ای خوشمزه در طبیعت

فکرش را بکنید درحالی که ما شاکی شدیم چرا هر نقطه از کشورمان به هجوم و لشکرکشی یکی از عناصر طبیعی برف، باران و گردوخاک درآمده، در کشوری مثل الجزایر در یک نقطه مشخص ابتدا برف آمده و بعد بلافاصله پشت سرش در همان منطقه طوفان شن شده است. از پیامدهای این موضوع که بگذریم، تصویر بالا زیبایی این پدیده را نشان می‌دهد؛ بویژه خلاقیت مردم که آن را به یک کیک خامه شکلاتی تشبیه کرده‌اند.

اعتراضات جالب به اقدام ترامپ

مثل این‌که قرار است یکی از سوژه‌های ثابت این صفحه اقدامات جنجال‌برانگیز ترامپ و اطرافیانش باشد. آخرینش مربوط می‌شود به ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا و واکنش‌های قابل توجه بسیاری از مردم و چهره‌های مطرح دنیا به این اقدام. از واکنش نخست‌وزیران کانادا و اسکاتلند گرفته که مردم این هفت کشور را دعوت کرده‌اند به کشور آنها بروند، تا حضور سرگئی‌برین؛ (یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل) و جک دورسی؛ (مدیر توییتر) در تظاهرات در کنار معترضان علیه ترامپ. اما دو واکنش بسیار جالب هم مربوط می‌شود به خود مردم آمریکا؛ یکی آنجا که با پلاکاردی در دست با شعار «بدون تنفر، بدون ترس، مهاجران به آمریکا خوش آمدید!» علیه دستور ترامپ جبهه می‌گیرند و دیگری تصویر یک معترض آمریکایی است که با دستنوشته‌ای در دست با عبارت: «من جانم را مدیون پزشک ایرانی‌الاصلم هستم»، برای اعتراض در فرودگاه جان‌اف کندی حاضر می‌شود.

یک گاف دیگر از اطرافیان ترامپ

و یک گاف دیگر از اطرافیان ترامپ که گویا خیال تمام شدن ندارد. بعد از رویت چهار غلط املایی در توییت وزیر پیشنهادی ترامپ برای وزارت آموزش عالی آمریکا، حالا چشم مردم جهان به گاف بزرگ شان اسپایسر، سخنگوی جدید کاخ سفید در دوران آقای ترامپ روشن شده که پسوردش در توییتر را در این شبکه اجتماعی توییت کرد!

حرکت جالب لارستانی‌ها بدون سلفی

انگار حادثه تلخ و دردناک پلاسکو و جان باختن آتش‌نشان‌های عزیز کشورمان در این واقعه، تلنگری بزرگ به بعضی ‌آدم‌های جوگیر هم بوده است. زیرا در هفته گذشته گزارش‌هایی رسیده از مردمی که به جای عکس و سلفی گرفتن از یک واقعه یا راهبندان برای ماشین‌های آتش‌نشان یا اورژانس، برای آنها راه باز کرده و به کمک گرفتاران شتافته‌اند؛ نمونه‌اش حرکت خوب شهروندان لارستانی است که اول هفته جاری، بدون سلفی گرفتن به کمک یک خودروی افتاده در جوی آب شتافته و آن را بیرون کشیدند.

یک حرکت بی‌نظیر از پراید

آن‌قدر که از بدی‌های این پراید می‌گویید، فکر کنم بد نباشد گاهی هم به ویژگی‌های خارق‌العاده آن اشاره‌ای کنید تا یک طرفه به قاضی نرفته و از مسیر عدل و انصاف خارج نشده باشید. فکر کنم هنوز متوجه منظورم نشده‌اید، برای همین کافی است نگاهی به تصویر بالا بیندازید و بعد قضاوت کنید. خداییش کدام یک از خودروهای میلیاردی غیروطنی می‌تواند چنین حرکت خارق‌العاده‌ای انجام دهد که این پراید توانسته است.

قول شرف دانش‌آموزان یک دبستان

حادثه پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان غیور و برومند کشورمان در این ماجرا آن‌قدر تلخ و دردناک بود که حتی دل کودکانمان را هم به درد آورد و آنها را به فکر فرو برد. نشانش هم طوماری است که دانش‌آموزان یک دبستان تهیه کرده و در آن قول شرف داده‌اند که چهارشنبه‌سوری امسال دیگر آتش بازی خطرناک نکنند. مطمئنم می‌شود روی قول این دانش‌آموزان حساب کرد، اما ای‌کاش اگر انتظار داریم فرزندانمان دنبال ترقه بازی و ترکاندن بمب و نارنجک نروند، حداقل شرایط یک آتش‌بازی سنتی و امن و بی‌خطر را برایشان فراهم کنیم.  

نجوای یک آتش‌نشان غمگین

بازهم خبر دیگری از واقعه دردناک پلاسکو که حکایتش، تصاویرش و جانفشانی آتش‌نشانانش به این زودی‌ها از صفحه رسانه‌ها و فضای مجازی رخت برنمی‌بندد و فراموش نمی‌شود.

یکی از این تصاویر که مربوط به امدادگری پس از واقعه پلاسکوست و بی‌اختیار سیل اشک را بر گونه هر بیننده‌ای جاری می‌کند، تصویر تکان‌دهنده یک مامور آتش‌نشانی است که از سگ زنده‌یاب پلیس می‌خواهد همکار شهیدش را از زیر آوار پیدا کند. این تصویر جانکاه در کنار ایثار آتش‌نشانان شهید پلاسکو در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

اگر بیشتر گرفتند، گزارش دهید!

یکی از بحث‌های هر روزه قیمت اجناسی است که گاه در مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف نرخ‌های متفاوتی دارد و هر فروشنده‌ای هر چقدر که زورش رسید و عشقش کشید، روی کالایش قیمت می‌زند و در این آشفته بازار صدای اعتراض مشتری هم کمتر شنیده می‌شود، اما این تصویر قدیمی آگهی فروش انواع بستنی و کیم را اولا به قیمت 5 ریال و ثانیا اعتراض و اطلاع در صورت گرانفروشی فروشنده نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها