با هدف توسعه صورت می‌گیرد

همکاری استان هرمزگان با عمان

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان به عنوان استان پایلوت برای همکاری با کشور عمان انتخاب شد تا روابط دو کشور از طریق این استان توسعه یابد.
کد خبر: ۹۹۵۹۲۷

به گزارش تسنیم، جاسم جادری اظهارداشت: برای بخش آب و همچنین رفع خسارت‌های وارد شده به بخش برق در سیل اخیر، اعتبارات لازم از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافت.

وی بیان‌داشت: همچنین با توجه به دیگر تصمیمات اتخاذ شده امیدواریم بخشی از مشکلات در روستاها و همچنین مسکن مهر رفع شود.جادری به سفر اخیر خود به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به کشور عمان اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر که تجار بخش خصوصی استان نیز حضور داشتند، نمایشگاه محصولات کشورمان که 12 غرفه با 40 شرکت‌کننده آن از هرمزگان بود، در عمان برپا شد.وی تصریح‌کرد: همچنین در دیدارها و نشست‌های برگزار شده در این سفر مقرر شد، هرمزگان به عنوان استان پایلوت برای همکاری با کشور عمان انتخاب شود تا روابط دو کشور از طریق این استان توسعه یابد.

*برنامه‌های توسعه جزایر هرمزگان تدوین می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در حال تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رسیدگی و توسعه جزایر هرمزگان هستیم.

محمدباقر نوبخت در بازدید از جزیره هرمز، توسعه جزایر را از اولویت‌های دولت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه دریا محور دانست و اظهارداشت: در این راستا با همکاری استانداری هرمزگان برای توسعه جزایر این استان برنامه ریزی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: حدود یک ماه پیش از جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک بازدید داشتیم. همچنین نیز از جزایر لارک و هرمز در آب های خلیج فارس بازدید کردیم.معاون رئیس جمهور افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در حال تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رسیدگی و توسعه جزایر هرمزگان هستیم.نوبخت با اشاره به بازدید از جزیره هرمز، ابرازداشت: در این بازدید مقرر شد برای مرمت و احیای قلعه پرتغالی‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره بودجه مورد نیاز را اختصاص دهیم.وی با تاکید بر اینکه از هر گامی برای کاستن از مشکلات مردم و توسعه این مناطق حمایت می‌کنیم، بیان‌کرد: برای رفع سایر مشکلات مردم جزیره هرمز براساس اولویت‌بندی‌هایی که صورت می گیرد، اقدام می‌کنیم.محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه جاسم جادری استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران استان از جزیره هرمز در آب‌های خلیج فارس بازدید کردند.در این بازدید معاون رئیس جمهور و استاندار هرمزگان ضمن حضور در جمع مردم جزیره هرمز از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها