افشین زی‌نوری که چندی پیش اجرای مسابقه «هوش برتر» در شبکه نسیم را به‌عهده داشت، درباره دوبله و گویندگی به مهر گفته است: دنیای دوبله چندان حال خوبی ندارد. مدتی که سر ضبط مسابقه «هوش برتر» بودم، از دوبله آثار اطلاع چندانی نداشتم، اما مساله این است که فیلم و سریال چندانی برای دوبله وجود ندارد.
کد خبر: ۹۹۴۵۳۴

وی ادامه داد: متاسفانه فیلم و سریال‌ها نسبت به دو یا سه سال پیش بسیار کمتر شده است. می‌توان فیلم و سریال‌های بسیار خوبی خرید؛ چون مخاطب ما به چنین خوراک رسانه‌ای نیاز دارد و من نمی‌دانم دلیل این کمبود چیست.

دوبلور شخصیت مت دیمون با اشاره به همکاران خود در حوزه دوبله افزود: بسیاری از همکاران من که عمر خود را در این حرفه گذاشته‌اند و یا جوانانی که با ذوق و شوق به این حرفه وارد شدند، حاضرند با تمام کمبودها و بی‌کاری‌ها فعالیت داشته باشند. حتی این فعالیت بیشتر برایشان جنبه معنوی دارد تا حالشان خوب شود، اما متاسفانه حالشان خوب نیست.

زی‌نوری درباره علاقه به دوبله هم گفته است: من علاقه بسیاری به دوبله دارم و حتی به نظرم مثل بازیگری است. هر بار هم کسی مرا در مکان‌های عمومی می‌بیند، سوال می‌کند که چطور می‌توان به حوزه دوبله وارد شد. فکر می‌کنم دوبله واقعا جادوی صداست و به همین دلیل است که علاقه‌مندان زیادی دارد.

این دوبلور درباره این‌که می‌تواند روزی را تصور کند که دوبله را ترک کند نیز گفته است: من بسیار عاشقانه وارد این کار شدم و واقعا کم‌پولی‌ها و بی‌پولی‌های آن را دیده‌ام، اما فکر می‌کنم اگر شاید همان بازیگری و یا اجرا را دنبال می‌کردم، موفق‌تر بودم.

وی که در حوزه دوبله، اجرا و بازی فعالیت دارد، درباره این‌که کدام یک را بیشتر ترجیح می‌دهد، نیز این‌گونه پاسخ داده است: من کار تصویر را بیشتر دوست دارم و اگر هم کسی در این حرفه فعالیت کند و بگوید علاقه‌ای به معروف شدن ندارد، به نظرم راستش را نگفته است. برای من هم در حال حاضر بازیگری و اجرا اولویت دارد، اما نه هر اجرایی.

دوبلور دی کاپریو درباره اجراهای تلویزیونی خاطرنشان کرده است: از دو سال پیش که مسابقه «جادوی صدا» و بعد هم «هوش برتر» پیشنهاد شد احساس کردم سطح این برنامه‌ها بالاست و به همین دلیل اجرای آنها را پذیرفتم. مسابقه «جادوی صدا» مختص کار خودم بود و با حوزه آن آشنا بودم. مسابقه «هوش برتر» هم جزو مسابقاتی بود که بیننده خاص خود را داشت و نوع دکور، نورپردازی، سبک و سیاق آن سطح بالایی داشت و برای همین بیشتر دوست دارم بازیگری و اجرا را تجربه کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها