رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، فرصت‌های سودآور و رشد بسیار بالا را از ویژگی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: با توجه به فرصت‌های خوب سودآوری شرکت‌ها امیدواریم در افق‌های بلندمدت‌تر، سرمایه‌گذاران به سودهای خوبی دست یابند.
کد خبر: ۹۹۴۰۲۳

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با وبسایت اطلاع‌رسانی بورس، با اشاره به ظرفیت‌های سودآوری شرکت‌های دانش‌بنیان گفته است: در دنیا شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که مبتنی بر دانش فنی و تکنولوژی بوده‌اند، رشدهای بسیار مناسبی تجربه کرده‌اند و خوشبختانه در کشور ما هم با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت‌ها در حال گسترش هستند.

شاپور محمدی با بیان این که شرکت‌های دانش‌بنیان، جزو شرکت‌هایی هستند که سهام آنها در فرابورس معامله خواهد شد، گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان این است که عموما در شروع به لحاظ اندازه کوچکند، ولی فرصت‌های سودآوری و رشدشان بسیار بالاست.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان روی تابلو می‌توانیم هم قیمتگذاری شفاف برایشان داشته باشیم و هم فرصت تامین مالی برای این شرکت‌ها چه از طریق بانک‌ها به واسطه افزایش شفافیت، چه از طریق بازار سرمایه در قالب افزایش سرمایه این شرکت‌ها و عرضه سهام به مردم به وجود خواهد آمد.

محمدی، بهبود وضعیت شرکت‌ها را از دیگر مزایای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه برشمرد و گفت: قطعا صادرات این شرکت‌ها و تقویت آن و برندسازی وقتی در تابلوی فرابورس قرار می‌گیرند، بهتر انجام خواهد شد و امیدواریم حضور این شرکت‌ها بتواند، هم برای سرمایه‌گذاران فرصت‌های بالایی فراهم آورد و هم به تامین مالی راحت‌تر این شرکت‌ها در فرابورس و بازار سرمایه کمک کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از این گفت‌وگو که با وبسایت اطلاع‌رسانی این نهاد داشته، اشاره‌ای هم به صندوق‌های جسورانه کرد و گفت: در هفته‌های گذشته دو صندوق جسورانه عملیاتی و پذیره‌نویسی آن انجام شد که البته چهار صندوق دیگر نیز در راه است. محمدی درخصوص معاملات آپشن هم گفت: معاملات آپشن، هم در بورس کالا و هم در بورس اوراق بهادار شروع شده و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی هم از آن صورت گرفته است. وی افزود: امروز خوشبختانه علاوه بر اختیار خرید، اختیار فروش هم عملیاتی شده است؛ بنابراین کسانی که می‌خواهند در بازارهای مالی با تکیه بر سکه بهار آزادی سرمایه‌گذاری کنند و از تحولات این بازار سود ببرند، هم می‌توانند اختیار خرید و هم اختیار فروش را معامله کنند.

محمدی اظهار کرد: هم‌اکنون در بازار سهام در بورس تهران، روی سه نماد سهام (شرکت ایران خودرو، شرکت ملی مس و شرکت فولاد مبارکه) معاملات آپشن اختیار خرید و فروش انجام می‌شود که استقبال خوبی صورت گرفته و امیدواریم در آینده توسعه یابد. وی ادامه داد: خاصیت اختیار این است که کمک می‌کند سرمایه‌گذار در مقابل نوسانات بازار ازجمله افزایشی که برای یک سهام در آینده ممکن است متصور باشد، بیمه شود. محمدی همچنین گفت: اختیار فروش این خاصیت را دارد که در مقابل کاهش‌ها، سرمایه‌گذار را بیمه می‌کند تا سهام خود را در یک قیمت معین تثبیت کند و خیال او تا مدتی از تغییرات قیمت راحت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها