به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، این خودرو میتواند تا هفت نفر (در نسخهٔ ESV هشت نفر) را درنهایت راحتی و تجمل حمل کند؛ بنابراین واضح است که چرا بسیاری از ورزشکاران و ستارگان تلویزیون اسکالید را دوست دارند، چون آنها را مهم جلوه میدهد.
نقاط مثبت
تعلیق مغناطیس عالی: اسکالید از تعلیق و کنترل سواری مغناطیسی شرکت مادر، جنرال موتورز استفاده میکند که با تنظیم کمکفنرها و نوساناتی تا 1000 بار در دقیقه، در تمامی مواقع سواری بسیار راحت و بدون تکانی را ارائه میکند. این تعلیق بهخوبی وظیفهٔ خود را انجام میدهد و سواری قابلملاحظهای را برای یک SUV که بر اساس یک وانت ساخته شده و بر روی رینگهای بزرگ 22 اینچی حرکت میکند، فراهم مینماید. سیستم تعلیق MRC (مخفف Magnetic Ride Control یا کنترل سواری مغناطیسی) این خودرو راهحل بهتری برای ارائهٔ هندلینگ خوب در خودروهای بزرگی مانند اسکالید نسبت به تعلیق بادی پیچیدهٔ مرسدس بنز GLS یا سیستم هیدرولیکی اینفینیتی QX80 است.
سکوت و آرامش: کابین کادیلاک اسکالید بسیار ساکت و آرام است بهگونهای در هنگام حرکت با سرعت 1200 کیلومتر در ساعت در بزرگراه تنها زمزمهٔ ضعیفی از صدای باد به گوش میرسد. شیشهٔ جلوی آکوستیک، درهای سه لایه و سیستم فعال مقابله با سروصدا موجب شده که کابین اسکالید فوقالعاده بیصدا و آرامشبخش باشد.
پیشرانهٔ فوقالعاده: موتور 6.2 لیتری V8 اسکالید انسان را ازلحاظ قدرت، وقار و بهرهوری نسبی به تعجب وامیدارد. 420 اسب بخار قدرت و 6255 نیوتن متر گشتاور این نیروگاه موجب میشود که این هیولا بسیار بانشاط و چابک احساس شده و همچنین توانایی کشش 3.7 تن با را هم داشته باشد. نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع چهارچرخ محرک است در بزرگراه 11.7 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف کرد اما حتی توانستیم در سفرهای بین ایالاتی مصرفی کمتر از این را هم ثبت کنیم. پیشرانهٔ V8 بزرگ اسکالید با تجهیز به فناوریهایی مانند تزریق مستقیم سوخت، غیر فعالسازی سیلندرها و زمانبندی متغیر سوپاپها، با توجه به نیروی تولیدی مصرف معقولی دارد.
طراحی بسیار عالی: مثل همیشه، طراحی بیرونی برای خریداران یک اولویت اصلی است و اسکالید از این لحاظ کاملاً عالی عمل کرده است. نسل چهار این SUVV غولپیکر طراحی بسیار زیبا و ابهتی دارد که هرکس را مجذوب خود میکند. اسکالید را میتوان قطعهای از هنر معاصر دانست.
تکنولوژیهایی بیشتر از رقبا: تمامی SUVهای فول سایز لوکس لیست بلند و قابلتوجهی از تجهیزات و ویژگیهای تکنولوژیک را ارائه میکنند اما اسکالید دارای چند ویژگی انحصاری و جدید است که نمیتوان در خودروی دیگری آنها را یافت.
یکی از این تجهیزات، دوربین آینهٔ عقب جدید کادیلاک است. این مورد که یک ویژگی منحصربهفرد است، پسازاینکه سال گذشته برای اولین بار در سدان لوکس CT6 ارائه شد، حالا برای اسکالید هم در دسترس است. البته این دوربین ممکن است کمی غلطانداز باشد اما دید بسیار وسیعتری نسبت به آینه ارائه میکند که این ویژگی بسیار مفیدی است. اسکالید علاوه بر این، مجهز به شارژر بیسیم برای گوشیهای هوشمند، یک جعبهٔ خنککننده برای نوشیدنی، دستگاه پخش بلوری برای هر سه نمایشگر، درِ صندوق اتوماتیک با شیشهٔ عقب که بهصورت مجزا باز میشود و برفپاککن عقب کاملاً مخفی است.
نقاط منفی
قیمت بالا: اسکالید واقعاً گران است. قیمت پایهٔ آن 73,395 دلار است که آنرا پس از سوپرسدان وحشی CTS-V به گرانترین محصول کادیلاک تبدیل میکند. این در حالی است که نمونهٔ مورد آزمایش ما که از نوع پلاتینوم چهارچرخ محرک است، 96,500 دلار قیمت دارد. قیمتی که فاصلهٔ کمی با عدد ششرقمی دارد. زمانی ساخت خودرویی با قیمت ششرقمی توسط خودروسازان آمریکایی خندهدار بود اما اسکالید این رویه را تغییر داده است. اسکالید با این قیمت در بین رقبای خود از مرسدس بنز GLS و رنجروور ارزانتر است، با لکسوس LX برابری میکند و از اینفینیتی QX80 قیمت بیشتری دارد. اما وقتی این کادیلاک اسکالید را با بنتلی بنتایگا 230 هزار دلاری مقایسه میکنیم، قیمتش به نظر معقول میرسد.
تریم داخلی قهوهای: زمانی که ما سال گذشته اسکالیدی را با تریم داخلی مشکیرنگ آزمایش کردیم، من فکر کردم که فضای داخلی قهوهایرنگ ممکن است نمای لوکستری داشته باشد اما اشتباه میکردم و به نظر من تریم مشکیرنگ بهتر است چراکه نسخهٔ قهوهای خستهکننده است.
رکابهای نامناسب: رکابهای اسکالید در هنگام سوار شدن به خودرو بسیار مفید بوده و برای تمیز ماندن، بهصورت خودکار به داخل بدنه جمع میشوند اما بااینحال حتی زمانی که جمع هستند نیز بازهم پس از یک هفته رانندگی، گِلوبرف زیادی روی آنها انباشته میشود.
رقبا
اینفینیتی QX80، رنجروور، لینکلن نویگیتور، لکسوس LX و مرسدس بنز GLS
مشخصات فنی
Cadillac Escalade Platinum 2017
پیشرانه 6.2 لیتری V8
قدرت 420 اسب بخار
گشتاور 625 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت 13.8 لیتر (ترکیبی)
محور محرک چهارچرخ
وزن 2620 کیلوگرم
ظرفیت کشش 3700 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 7 نفر
حجم صندوق بار 430/1460/2670 لیتر
طول/عرض/ارتفاع 5.14/2.04/1.89 متر
قیمت پایه 73,395 دلار
قیمت تستشده 96,500 دلار
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد
میگین چرا ؟
اولا من نشنیدم یه ماشین 1200 كیلومتر در ساعت راه بره
دوما حتی اگه قیمتش رو 100000 دلار هم در نظر بگیریم كه با دلار 4000 تومنی بشه چهار صد میلیون تومن بازم نسبت به آشغالای كره ای مفته مفته .
وااااالا