مرضیه برومند، فاطمه معتمدآریا، فرشته طائرپور، کمال تبریزی و علی معلم، پنج سینماگری هستند که فیلم‌های جشنواره پروین اعتصامی را داوری خواهند کرد.
کد خبر: ۹۹۱۳۴۸

این افراد قرار است بهترین فیلمساز زن سال را از میان فیلمسازان حاضر در این بخش برگزینند.

هشت کارگردان زن سینمای ایران در بخش جایزه بهترین فیلمساز زن سال این دوره جشنواره پروین اعتصامی با یکدیگر رقابت می‌کنند. آثار کارگردانانی چون نیکی کریمی با فیلم شیفت شب، آیدا پناهنده با فیلم ناهید، تینا پاکروان با فیلم خانوم، نرگس آبیار با فیلم نفس، سهیلا گلستانی با فیلم دو، آزیتا موگویی با فیلم تراژدی، مرجان اشرفی‌زاده با فیلم آبجی و رقیه توکلی با فیلم مادری در این بخش به چشم می‌خورد.

در این رویداد سینمایی جایزه نشان پروین زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلمساز زن سال اهدا می‌شود. گفتنی است نشان پروین زرین در هر دوره فقط به بهترین فیلمساز زن سال تعلق می‌گیرد.

نهمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی در قالب دو بخش اصلی مسابقه فیلم کوتاه و مسابقه فیلم بلند سینمایی و در قالب هشت زیربخش شامل: بخش زنان فیلمساز با موضوع آزاد و مردان فیلمساز با موضوع زنان، بخش تخصصی زنان سینماگر، بخش پرتره (زنان شاخص ایرانی)، بخش ادب و اندیشه پروین، بخش زنان و زندگی شهری، بخش توانمندسازی زنان و بازتاب نشاط در خانواده، بخش زنان، میراث فرهنگی و بخش جزیره کیش و مسابقه فیلم بلند سینمایی با عنوان جایزه بهترین فیلمساز زن سال طراحی و برنامه‌ریزی شده است. این جشنواره به دبیری مازیار رضاخانی و با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، پس از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در تهران برگزار می‌شود. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها