jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۹۸۸۴۴۰   ۲۱ دی ۱۳۹۵  |  ۰۹:۰۶

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تهران :

انتقال صنوف آلاینده به ۱۰ ناحیه صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از اصلاح شهرسازی و ساماندهی هشت شهرک صنعتی خصوصی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این شهرک‌ها بدون طراحی و یک شبه در دولت قبل مصوب شدند.

انتقال صنوف آلاینده به ۱۰ ناحیه صنعتی

به گزارش جام جم آنلاین ،محمدرضا قاهری بدر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در تهران ۲۸ شهرک صنعتی دولتی و هشت شهرک صنعتی خصوصی وجود دارد، بیان کرد: بر اساس ابلاغ معاون عمرانی استان‌دار تهران طی دستور العملی قرار بر این شده نقشه‌های اجرایی این هشت شهرک تهیه تا اصلاح آن‌ها در بخش‌های شبکه بندی، معابر، فاضلاب و غیره توسط معاونت برنامه و بودجه مدنظر قرار گیرد. بنابراین ساماندهی این هشت شهرک کلید خورده و در انتظار اصلاحیه مهندس مشاور است.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی تهران همچنین در مورد انتقال صنوف آلاینده گفت: انتقال صنوف آلاینده به ۱۰ ناحیه صنعتی تهران مدنظر قرار گرفته و با همکاری کارگروه مربوطه و سازمان حفاظت محیط زیست این ۱۰ ناحیه صنعتی برای انتقال صنوف آلاینده با شرایطی که در محدوده‌های شهری قرار گیرند، مشخص شده است و این جانمایی به صورت است که به نقاط مسکونی هم ضربه وارد نشود.

قاهری بدر ادامه داد: طرح انتقال صنوف آلاینده از تهران نهایی شده و سال آینده در چهار ناحیه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر آلاینده‌ای برای صنعت یک موضوع است، خاطر نشان کرد: صنعت نه تنها نباید آلاینده باشد بلکه باید به کمک آلاینده ها نیز بیاید و بازتولید مدنظر قرار گیرد؛ بنابراین حتی اگر فاضلاب هم به درستی بهره برداری شود، می توان در مصارف دیگری از آن استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی تهران با اشاره به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه ساماندهی صنایع مزاحم تاکید کرد: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت ساماندهی صنایع مزاحم در دستور کار قرار گرفته و در این راستا علاوه بر اینکه باید ارتقاء تکنولوژی مدنظر قرار گیرد تا آلاینده‌ها به غیرآلاینده تغییر کنند بلکه ساماندهی کالبدی صنایع مزاحم در شهرک‌های صنعتی نیز مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود.

به گفته قاهری بدر کارگروه آمایش سرزمینی با کمک سازمان برنامه و بودجه مرکز ثقل این موضوع است تا بتوانیم در مسیر درستی گام برداریم.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر