مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو با بیان اینکه فرودگاه ماکو با بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال هزینه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، گفت: احداث این فرودگاه در خرداد سال 1393 آغاز شد و اقدام جهادی برای توسعه اقتصادی این منطقه در دوران پساتحریم به شمار می رود.
کد خبر: ۹۸۸۲۹۰

حسین فروزان در گفت و گو با ایرنا احداث زودهنگام فرودگاه ماکو را مدیون توافق برجام دانست و افزود: تمامی تجهیزات این فرودگاه در امنیت کامل با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد ریال از اروپا خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات این فرودگاه دارای استانداردهای بین المللی است، گفت: توافق برجام موجب افزایش اعتماد کشورهای مختلف جهان به ایران شده و هزینه تمامی تجهیزات فرودگاه ماکو پس از نصب و راه اندازی به شرکت اسپانیایی پرداخت شده است.

وی با اعلام اینکه فرودگاه ماکو در زمینی به مساحت 600 هکتار احداث شده است، افزود: مساحت سطوح پروازی این محوطه 344 هکتار و طول باند آن سه هزار و 270 متر است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ماکو هدف از احداث فرودگاه ماکو را تسریع در عرضه خدمات تاثیرگذار در سطوح داخلی و بین المللی و ایجاد دسترسی حمل و نقل هوایی جهت توسعه ارتباطات اقتصادی عنوان کرد.

به گفته وی این فرودگاه برای هواپیماهای ایرباس A320 طراحی شده و دارای هشت هزار مترمربع ترمینال اصلی و 800 مترمربع سالن تشریفات است.به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140کیلومتر است.

این سازمان در دولت تدبیر و امید در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت و بازرگانی، گردشگری، اجتماعی، آموزشی و زیربنایی شاهد دستاوردهای چشمگیری است که از آن جمله می توان به صدور 78 فقره پروانه بهره برداری در بخش صنعت، هشت فقره پروانه اکتشاف معدن، صادرات 244 میلیون دلاری/92 تا شهریور 95/، توسعه گردشگری و فعالیت های قرآنی و غیره اشاره
کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها