بسیج، رئوف با مردم، انقلابی با دشمن

پایان هر سال در جشنواره‌ای به نام مالک اشتر، بسیج هم مثل بقیه ارگان‌های دولتی تحت ارزیابی قرار می‌گیرد ؛ نظارتی با عنوان «اشراف کلی رئیس سازمان بسیج مستضعفین». در روزهای پایانی سال 94 پایگاه بسیج سلمان «کن» درشمال غرب تهران میان پایگاه‌های بسیج سراسرکشور رتبه برتر را کسب کرد که هم به سبب نقشش در برقراری امنیت بود و هم به علت همراهی‌اش با مردم.
کد خبر: ۹۸۸۰۶۷

محمد چگینی، فرمانده این پایگاه در گفت‌وگو با جام‌جم از جزئیات این انتخاب می‌گوید.

پایگاه بسیج سلمان به چه دلایلی میان پایگاه‌های بسیج کشور رتبه برتر را کسب کرده است؟

پایگاه سلمان درمنطقه کن تهران واقع شده که مردمی انقلابی و شهیدپرور دارد و143 شهید تقدیم نظام کرده از جمله شهید انقلاب، دفاع مقدس، ترور، نمازجمعه و شهید هسته‌ای. دراین منطقه جانبازان جنگ و فتنه هم زندگی می‌کنند. طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، بسیج هر آنجایی باید باشد که به کار انقلاب بیاید؛ درنتیجه ما نیز درحوزه‌های مختلف فعالیت داریم ازجمله کمک به کلانتری منطقه برای تامین امنیت وحفظ آرامش مردم محله. علاوه برفعالیت‌های امنیتی، پایگاه ما از نظر جذب مردم نیز مقام برتر را کسب کرده و به عنوان پایگاه ویژه شناخته می‌شود.

مگرچه تعداد عضوعادی و فعال دارید؟

کل نیروهای پایگاه 982 نفرشامل 312 بسیجی فعال و650 عضوعادی است.

شما شیوه خاصی برای جذب مردم دارید؟

غیر از همکاری با ناجا برای تامین امنیت مردم که باعث رضایت اهالی محل می‌شود، بسیجیان پایگاه بسیاری از مشکلات مردم را نیز با روی باز حل می‌کنند و برایشان وقت می‌گذارند. حتی در پایگاه، صندوق قرض‌الحسنه داریم که از طریق آن به مردم نیازمند کمک می‌شود.

حتما برای تکریم خانواده‌های شهدا برنامه‌هایی هم دارید، درست است؟

شاید بنیاد شهید آمار دقیق شهدای کن را نداشته باشد ولی ما این آمار را با تمام جزئیات در اختیار داریم و رسیدگی به امورات آنها را در دستور کارمان گذاشته‌ایم. سه‌شنبه هر هفته نیز مراسم دعای توسل را در خانه یکی از این شهدا برگزار می‌کنیم. برگزاری مراسم آبروی کوچه‌ها نیز دردستورکارمان قرار دارد که در شش ماه اول سال هر دو هفته یک بار به تکریم و شناساندن شهدای هرکوچه به مردم می‌پردازد.

در واقع شما چهره‌ای رئوف از بسیج را به مردم نمایش می‌دهید .

دقیقا همین طوراست، درعین حال برای دشمنان چهره‌ای استکبارستیز و انقلابی داریم .

پایگاه سلمان برای ارتباط با جوانان چه کارهایی می‌کند؟

ما حلقه صالحین را برگزارمی کنیم که در آن دانش‌آموزان گردهم جمع می‌شوند و فعالیت‌های درسی، نظامی و... را با هم‌سن‌و‌سال‌های خود انجام می‌دهند. ضمن این که با پیگیری خواسته رهبری برای حضور موثردر فضای مجازی، برنامه اندروید آموزش احکام، نماز، کاربا سلاح و... را راه‌اندازی کرده‌ایم .

در این مدت برنامه‌ای برای کمک به جبهه مقاومت در عراق و سوریه هم داشته‌اید؟

بله، پایگاه سلمان از نظر جذب کمک‌های مردمی در ناحیه شمال غرب تهران مقام اول را کسب کرده و بیشترین کمک‌های نقدی و ارسال لباس گرم و مواد خوراکی را داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها