عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هزینه نوسازی مسکن صرف اشتغال و رونق اقتصادی شود.
کد خبر: ۹۸۷۷۴۶

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همواره تأمین مسکن مناسب جزو سیاست‌های کلان همه دولت‌ها بوده و این مسأله در دولت‌های مختلف پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه دولت‌ها نسخه‌ای را پیچیدند و همه به دنبال این بودند تا مسکن مناسب برای همه اقشار تأمین کنند، تأکید کرد: مهم‌ترین مشکلی که وجود دارد این است که دهک‌هایی در جامعه داریم که نیازمند مسکن هستند و دولت در قالب مسکن حمایتی باید از آنان حمایت ‌کند.

کیان‌پور با بیان اینکه دهک‌های اول و دوم جامعه توسط نهادهای تأمین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت می‌شوند، تصریح کرد: دهک‌های سوم تا پنجم نیز باید توسط دولت حمایت شوند و دولت باید برای هر دو دهک یک نسخه‌ای را بپیچد و این نسخه نمی‌تواند برای کل کشور واحد باشد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اظهار کرد: در 90 درصد کلانشهرها، گرانی قیمت هر مسکن مربوط به قیمت زمین آن بوده و بهترین حالت این است که ما کمک کنیم قیمت زمینی در سبد مسکن درنظر گرفته شود تا خیلی فشار به متقاضیان وارد نشود.

وی بیان کرد: باید نسخه‌هایی نظیر اجاره، اجاره به شرط تملیک، نوسازی بافت‌های فرسوده، رایگان شدن عوارض نوسازی توسط شهرداری‌ها یا پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی بافت‌های فرسوده و یا پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان توسط دولت پیچیده شود.

کیان‌پور یادآور شد: در بحث مسکن مهر، مسکن جدیدی احداث نشده بلکه واحدهای نیمه‌کاره تکمیل شدند و بانک مسکن مکلف است ساخت مسکن‌های نیمه‌تمام را انجام دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: هدفگذاری در مسکن مهر این بود که مسکن‌‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم و مسکن مهر با خدمات زیربنایی، روبنایی و زیرساختی تکمیل شود.

وی افزود: دولت همواره نسخه‌های قابل توجه و متعددی برای خانه‌دار شدن مردم باید بپیچد و نسخه‌ها به گونه‌ای باشد که 30 درصد هزینه فرد صرف سبد مسکن شود، چنانچه بیش از 30 درصد باشد این رقم برای دهک‌های پایین بسیار زیاد است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تأکید بر اینکه دولت برای هر استان و منطقه‌ای باید تنوع نسخه‌های متعدد داشته باشد، اضافه کرد: دولت باید متناسب با درآمد و هزینه افراد گزینه‌های متعددی داشته باشد.

کیان‌پور بیان کرد: گسترش شهر را توصیه نمی‌کنم بلکه باید از گسترش شهرها جلوگیری شود و تولید مسکن از کمی به سمت کیفی پیش رود.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای روی کیفیت مسکن کار کنیم تا عمر مفید یک ساختمان حداقل 100 سال باشد و کمتر به سمت تخریب و نوسازی ساختمان‌ها پیش برویم تا سرمایه‌ای که صرف تخریب و نوسازی می‌شود را به سمت اشتغال، اقتصاد و رونق اقتصادی کشور ببریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: نیاز است دولت برنامه منسجمی را در راستای مختلف متناسب با نیاز مردم تهیه و ارائه کند و این برنامه جامع و فراگیر باشد تا همه اقشار جامعه متناسب با نیاز خود خانه‌دار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها