با حسین سالاری‌مقدم، آهنگساز موسیقی پاپ

مردم کار خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند

حسین سالاری‌مقدم در سال‌های اخیر حضور پررنگی در عرصه آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ قطعات موسیقی پاپ ایران داشته است. کارنامه او نشان از همکاری با چهره‌های مختلفی دارد. از ستارگان سینما و تلویزیون چون محمدرضا گلزار و محمدرضا هدایتی گرفته تا خوانندگانی چون پدرام کشتکار، امیر تاجیک، انوشیروان تقوی و سعید عرب و... با او درباره فعالیت این روزهایش گپ و گفت کوتاهی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.‌
کد خبر: ۹۸۶۶۳۳

ظاهرا شما در کنار آهنگسازی کار خوانندگی را نیز دنبال می‌کردید. چه شد که از خواندن منصرف شدید و فقط به آهنگسازی پرداختید؟

تا سال 1382 من به عنوان آهنگساز و خواننده کار می‌کردم. اما شروع کار آهنگسازی من از سال 78 بود که در همکاری با صدا و سیما قطعه‌ای برای تولد حضرت علی(ع) ساختم که «داریوش روانبخش» آن را خواند.

در واقع، من به عنوان خواننده و آهنگساز وارد این عرصه شدم. حتی سال 1383 آلبوم من مجوزهایش را گرفت و آماده عرضه به بازار بود. اما به دلیل طولانی شدن مراحل اداری، از انتشار آن منصرف شدم و تصمیم گرفتم بیشتر به آهنگسازی و تنظیم بپردازم و از آن سال به بعد به صورت حرفه‌ای این مقوله را دنبال کردم.

چرا دیگر سراغ خوانندگی نرفتید؟

می‌خواستم با کارهایم برای خوانندگان دیگر اتفاقات خوب رقم بزنم و خدا را شکر تلاشم در خیلی از موارد نتیجه داد.

اوضاع امروز موسیقی پاپ ما در چه حال است؟

در سال‌های اخیر واقعا پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشتیم. امروز گوش مردم بیشتر با موسیقی آشنا شده است. کارها را دقیق‌تر گوش می‌کنند و کار خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهند.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

من همیشه به دنبال همکاری با صداهای جدید بوده‌ام، نه خواننده‌های معروف. در چند ماه اخیر کارهایی با چند خواننده که صدای خوبی هم دارند انجام دادم. «مهرداد معافی» و «حامد پناهی» از آن جمله‌اند، هم آهنگسازی و هم تنظیم کار به عهده خودم بود و این قطعات بزودی با مجوز رسمی منتشر می‌شوند. «هادی قریشی» خواننده دیگری است که با او مشغول همکاری هستم و جدیدترین قطعه‌اش با نام «خورشید زمین» در محرم پخش شد و خدا را شکر خیلی مورد توجه مردم قرار گرفت. همچنین همراه با «محسن افشار»، مشغول همکاری با خواننده جدیدی به نام «هومن ابراهیمی» هستیم که در آینده بیشتر از او خواهید شنید. خواننده‌‌های جدید دیگری هم هستند که در آستانه عقد قرارداد برای آلبوم‌هایشان هستم.

همچنین با علیرضا افشار، آهنگساز کارهای جدیدی را انجام دادیم که حاصل این همکاری در آلبوم جدید فرزاد فرزین منتشر شد. در همکاری با سینا شعبانخانی، آهنگساز نیز کار جدیدی به خوانندگی شهاب بخارایی خواننده قدیمی خاطره‌ساز آماده کردیم که بزودی منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها