3 کتاب سروش در حوزه اسلام و مسیحیت

مراسم رونمایی از سه کتاب در حوزه اسلام و مسیحیت با عناوین محبت الهی نوشته الهام غزازانی، انتخاب، اسلام و مسیحیت نوشته احمد دیدارت و ترجمه فاطمه فضائلی و احمد فضائلی و عیسی(ع) و اخلاق نوشته محمدرضا زیبایی‌نژاد با حضور نویسندگان کتاب و حجت‌الاسلام نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر بلالی مدیرعامل انتشارات سروش و جمعی از مؤلفان آثار حوزه دین و نمایندگان شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۶۶۳۰

به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش، در این مراسم دکتر مجید بلالی ضمن تقدیر از نویسندگان کتاب‌ها علت انتخاب سه کتاب را برای رونمایی آغاز سال نوی میلادی و ایام میلاد حضرت مسیح(ع) بیان کرد و معرفی اشتراکات ادیان الهی و خصوصا اسلام و مسیحیت را از اهداف این مراسم برشمرد. دکتر بلالی ایران را امن‌ترین کشور مسیحیان در خاورمیانه ذکر کرد و گفت: امکان برگزاری آزادانه آیین‌های ادیان الهی در ایران نشانه این امنیت است.

مدیرعامل انتشارات سروش، برگزاری مراسم‌ رونمایی کتاب‌ها و جلسات نقد و بررسی را برای معرفی آثار مفید دانست و بر اهتمام سروش بر ارائه آثار فاخر تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در باره کتاب عیسی(ع) و اخلاق بیان کرد: حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد از روحانیون فعال حوزه علمیه قم هستند و همواره کارها و فعالیت‌های جدیدی را پیگیری می‌کنند؛ این کتاب نیز بسیار نو و تازه است و حرف‌های جدیدی دارد که از منظر مسلمانان نوشته شده، به نزدیکی ادیان اشاره می‌کند و از قول ائمه معصومین(ع) احادیثی را درباره حضرت مسیح(ع) مطرح کرده است.

وی در ادامه به کتاب محبت الهی اشاره کرد و گفت: این اثر توسط خانم غزازانی گردآوری شده و در این شرایط حساس که مستکبران سعی دارند چهره اسلام را مخدوش کنند، بسیار ارزشمند است. نویسنده در این کتاب از محبت در ادیان الهی سخن به میان می‌آورد. محبت پایه اساسی ادیان الهی است و هر کس به این محبت متصل شود، ماندگار خواهد شد. مولانا نیز در اشعارش از محبت سخن گفته و خود را به قرآن متصل کرده و این اتصال، رمز ماندگاری مولانا شده است.

وی درباره نزدیکی ادیان و تشابه آنها گفت: هیچ تضادی در اصل دین وجود ندارد. به این ترتیب بین عرفان، محبت الهی و جهاد هیچ منافاتی وجود ندارد و اصل دین‌های الهی در واقع یکی است و رهبران و عزت‌طلبان جهان این را بخوبی درک کرده‌اند. برای مثال امام خمینی(ره) و گاندی، هم اهل محبت بودند و هم دربرابر زورگویی‌ها جهاد می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها