رئیس کمیسیون اجتماعی در گفت و گو با جام جم آنلاین ؛

معاینه 20 دقیقه وقت میخواهد،چطور 570 عمل در ماه دارند؟

رئیس کمیسیون اجتماعی با انتقاد از دو شغله بودن پزشکان گفت : برخی پزشکان در یک ماه 570 عمل جراحی انجام داده اند در حالی که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فقط معاینه یک بیمار 20 دقیقه وقت می خواهد!
کد خبر: ۹۸۶۳۸۷
معاینه 20 دقیقه وقت میخواهد،چطور 570 عمل در ماه دارند؟

سلمان خدادادی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین، درباره آخرین وضعیت تجمیع بیمه ها گفت: در رسیدگی به لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه ما چیزی به نام تجمیع بیمه ها ندیدیم در حالی که اقدامی ضروری است و دولت باید روی آن کار کارشناسی عمیق دقیقی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید در عین حال طی یک لایحه ای به مجلس ارائه دهد چون یکی از راهکارهای حل مشکلات جامعه همین تجمیع بیمه ها است.

این نماینده مجلس درباره اهمیت تجمیع بیمه ها تاکید کرد: راهی جز این نداریم در همه دنیا هم بیمه ها محدود هستند نه اینکه 20 صندوق داشته باشیم و همه شان هم ورشکسته باشند این جامعه را با تلاطم مواجه و ملتهب می کند و این کار مجلس نیست با یک قیام و قعود نمی توان چنین تصمیم بزرگی گرفت این کار دولت بعد از اقدام کارشناسی دقیق است.

رئیس کمیسیون اجتماعی درباره مشکلات طرح تحول سلامت هم بیان کرد:‌طرح تحول باید ادامه یابد اما منابع طرح تحول باید تامین شود اینطور نباشد هر روز دنبال تامین منابع باشیم در این صورت محکوم به توقف خواهد بود در حالی که اگر متوقف شود مشکلات حادی در مسائل اجتماعی و توقعاتی که برای مردم ایجاد شده بروز خواهد کرد.

خدادادی درباره افزایش درآمد پزشکان و بدهکار شدن بیمه ها یادآور شد: در برنامه ششم تصویب کرده ایم دولت لایحه بیاورد که ببینیم میخواهد چکار کند یکی از کمیسیون ها که در این رابطه باید نظر بدهد کمیسیون اجتماعی است و ما قطعا حمایت می کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص طرح ممنوعیت دو شغلگی پزشکان نیز گفت: متاسفانه رعایت نشده و در طرح تحول اگر چه طرح خوبی است اما ضعف هایی هم دارد از جمله همین دو شغله بودن پزشکان که باید حل شود.

خدادادی با بیان اینکه طرح تحول مشکلاتی جدی دارد خاطر نشان کرد: مثلا وزیر بهداشت گفت برخی پزشکان در یک ماه 570 عمل جراحی انجام داده اند هرچه فکر کردم که یک بیمار 20 دقیقه معاینه اش طول می کشد اگر در حد معاینه هم باشد با حساب تمام تعطیلات و 5شنبه ها در ماه 20 عمل می شود چطور 570 عمل جراحی انجام داده اند؟ معلوم است مشکلاتی هست!

به گفته او طرح تحول این مشکلات را دارد باید بر طرف شود.

بیتا نوروزی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
نه تنها برای معاینه وقت كافی نمی گذارند بلكه چند تا مریض را با هم ویزیت می كنند و حقوق مریض را رعایت نمی كنند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
این یعنی فاجعه !!!!
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
لطفا مسئولین برای درآمدهای نجومی و میلیاردی تعدادی از پزشكان چاره ای بیندیشند زیرا این درآمدهای نجومی از حقوق های اقشارضعیف جامعه مانند كارگران و كارمندان و بازنشستگان تامین می شود.
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
وقتی برای معاینه سرپایی چند برگ خام دفترچه بیمه را پزشك متخصص با همكاری منشیش جدا میكند این كارها به همین شكل انجام میشه
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
من مانده ام ویزیت پزشكان را با چه فرمولی تعیین میكنن كه ویزیت یك متخصص امسال شده35000ت /// و ما در شهری كه زندگی میكنیم این35000ت حقوق یك كارگره كه از ساعت7صبح تا3بعداز ظهر سر كار باشه اونوقت یك پزشك با كمتر از 7دقیقه معاینه بخواهد35000ت بگیره واقعا" ظلمه به اقشار ظعیف جامعه ///از دولت محترم خواهشمندیم كمی هم فكر اقشار ضعیف جامعه هم باشند حتی من نمیگم دلت بیاد ویزیت رو ببره زیر پوشش بیمه زیرا به بیمه هم ظلم میشه و فقط میگم بیاد به نصف كاهشش بده چونكه هیچ دكتری20دقیقه برای بیمار وقت نمیذاره..و طبق حسابی كه خودم كردم تمام خورد و خوراك و ... یه آدم اعیانی در طول روز با یه خانواده5نفره بیشتر از100000ت در روز نمیشه توی شهرمان در صورتی كه حضران متخصص ما در روز از ساعت4بعداز ظهر تا10شب حداقل2000000ت درآمد دارند كه این واقعا" ظلمه به مردم
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
برخی اعمال جراحی مثل چشم یا آپاندیس زمانی در حدود یك ربع تا بیست دقیقه زمان میبرد و با توجه به زمان معمول كار پزشك در یك شیفت بیمارستان روزانه تا بیست عمل هم می توان انجام داد و با توجه به بیست و چهار روز كاری در ماه این عدد دور از ذهن نیست
بیچاره طبیبان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۰
۰
پزشك اطفالی در منطقه غرب تهران هست كه در داخل اتاق خود یك تلویزیون نصب كرده كه با دوربین مدار بسته از اتاق انتظار خود را چك می كند و با توجه به تعداد منتظران مریضها را بین 2 تا 5 دقیقه معاینه و دست به سر می كند و معمولا نسخه های آن بین 7 تا 8 دارو دارد كه گاها اصلا به مریضی مرتبط نیست و جالب اینكه باید حتما از داروخانه جنب مطب تهیه كرد و ایشان میگوید بیاورید مجدد داروها رو چك كنم! با یك حساب سر انگشتی ماهی بین 30 تا 40 میلیون كاسب اند! كجاست نظارت بر وجدان كاری از دست رفته اطباء!؟؟؟؟
م
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
۰
۰
متاسفم كه مافیای پزشكی جوری شده كه حقوق و كارانه چند صد میلیونی میگیرن،واقعا كسی نیست كه جلوی اینا رو بگیره???انقدر این مافیا قوی هست كه نمیزاره 1نفر ورودی پزشكی اضافه بشه ،این یعنی فاجعه برای نظام آموزشی كشور كه نخبه های فنی و مهندسی بعد از فارغ التحصیلی كنكور تجربی میدن تا پزشك بشن و به حقوق نجومی برسند،این یعنی خطر جان بیمار،منه جوون نمیتونم 3ساعت بایستم،اونوقت چطور پزشك پنجاه،شصت ساله از 7تا 12شب عمل میكنه،خوب معلومه انقدر طمع پول داره كه به فكر جون مردم نیست متاسفم برای دولت مردای كشورم كه چشم به روی مافیای پزشكی بستن.

نیازمندی ها