مرد شماره یک تنیس جهان در عین شگفتی از قبول لقب «سر» سر باز زد.
کد خبر: ۹۸۴۶۵۹
تنیسور اسکاتلندی لقب دهان پر کن ملکه را رد کرد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیلی میل ، سِر «لقبی تشریفاتی» است که به شوالیه‌ها یا بارونها اطلاق می‌شده است. این رویه در بریتانیا تا امروز همچنان ادامه دارد.

واژه سر برای اولین بار در ۱۲۹۷ در اسناد مکتوب دیده می‌شود و از زبان‌های فرانسه میانه و لاتین به زبان انگلیسی راه یافته‌است.

این لقب هر ساله به افراد مشهوری که موفقیت های بزرگی به دست آورده اند اعطا میشود. چهره های ورزشی متعددی در انگلیس نیز مفتخر به دریافت این عنوان شده اند از جمله آلکس فرگوسن سرمربی اسبق منچستریونایتد و یا بابی چارلتون. اخیر اندی ماری تنیسور بریتانیایی به این عنوان دست یافته است.

مطابق روزهای پایانی هر سال میلادی لیست افرادی که از سوی ملکه بریتانیا نشان لیاقت و یا لقب دریافت می کنند منتشر شده که نام اندی ماری در بین افرادی که لقب «سر» دریافت خواهند کرد به چشم می خورد. محمد فرح، دونده پر افتخار انگلیسی که در المپیک ریو موفق شد دو مدال طلا کسب کند دیگر ورزشکاری است که لقب «سر» را دریافت خواهد کرد.
ماری ۲۹ ساله که موفق شده سه بار فاتح رقابت های گرند اسلم شود در سال ۲۰۱۶ عملکرد درخشانی داشت و توانست این سال را بالاتر نواک جوکوویچ به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان به پایان برساند. ماری اسکاتلندی در سال ۲۰۱۶ برای دومین بار فاتح گرند اسلم ویمبلدون شد و دومین مدال طلای المپیک خودش را هم کسب کرد.

اما بر اساس آخرین اخبار این تنیسور لقب «سر» را رد کرده و اظهار داشته که تمایلی ندارد او را با این عنوان صدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها