رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر نشان‌دار شدن حق بیمه درمان کارگران، از پرداخت نشدن حقوق و دستمزد واحدهای تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان ازسوی تامین اجتماعی انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۸۴۵۲۴

علی نوبخت در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص تصمیم رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد یک حساب مجزا برای واریز پول حق بیمه درمان کارگران، گفت: برای شفاف‌سازی منابع سلامت باید اقدامات قابل قبولی صورت گیرد، یعنی به طورحتم منابع سلامت باید مدیریت شود؛ البته پیشتر هم در این مورد با مسئولان سازمان برنامه و بودجه رایزنی شده و پیشنهادهایی مطرح شده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن اقدام رئیس‌جمهور در تاسیس یک حساب برای واریز پول حق بیمه درمان کارگران، افزود: منابع درمان تامین اجتماعی یعنی 9بیست‌وهفتم می‌بایست شفاف و قابل احصاء باشد تا متولی امر سلامت بتواند با مدیریت منابع برنامه‌ریزی و ارائه خدمت نماید و این به معنای دخل و تصرف در بودجه تامین اجتماعی نیست، درواقع مسأله تجمیع بیمه‌ها نیز به معنای دخالت در حوزه مدیریت سازمان تامین اجتماعی یا دست‌اندازی به حقوق کارگران نیست.

وی تاکید: به طورحتم 9بیست‌وهفتم حق بیمه درمان کارگران در حوزه سلامت باید نشان‌دار شود، یعنی باید مشخص شود که این میزان درچه مسیری صرف می‌شود؛ درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی به واحدهای تحت پوشش خود حقوق و دستمزد کارکنان را پرداخت می‌کند؛ این درحالی است که به واحدهای تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان بدهی خود را پرداخت نمی‌کند. بنابراین انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها نسبت به اجرای طرح تحول سلامت به عنوان پروژه عظیم ملی احساس مسئولیت کنند.

نوبخت با تاکید بر این‌که در اجرای طرح تحول سلامت مسئولان باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کنند، تصریح کرد: تصمیم رئیس‌جمهور در ایجاد یک حساب مجزا برای واریز پول درمان کارگران بسیار مثبت است و به طورحتم این تصمیم در رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان کمک‌کننده بوده و درادامه اجرای طرح تحول سلامت هم بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در اجرای این تصمیم رئیس‌جهمور باید برای کسب نتایج بهتر اقدامات کارشناسی صورت گیرد.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها