مدیران خوزستان اخطارآبی گرفتند

استاندار خوزستان با اشاره به بحران آبی در حوضه‌های مارون ـ جراحی و زهره گفت: مدیران و فرماندارانی که در توزیع عادلانه آب در این حوضه‌ها به وظایف خود عمل نکنند از قانون تخطی کرده و باید مسئولیت عملکرد خود را بپذیرند.
کد خبر: ۹۸۴۴۴۷

به گزارش ایرنا، استاندار خوزستان پنجشنبه‌شب گذشته در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب با محوریت حوضه‌های مارون و زهره، اظهار کرد: هم‌اکنون در تمام شهرستان‌ها با مشکل تامین آب کشاورزی مواجه هستیم اما وضعیت در حوضه‌های مارون ـ جراحی و زهره، بویژه در انتهای هر دو حوضه در شهرستان‌های شادگان و هندیجان بحرانی است و باید سعی کنیم در شرایط و محدودیت‌های موجود، همه به یک نسبت از آب استفاده کنند.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر رعایت عدالت در توزیع آب در حوضه‌های مارون ـ جراحی و زهره افزود: تامین آب کشت‌های دائم در اولویت است بنابراین برنامه‌ریزی به‌صورتی باشد که آب نخیلات شادگان تامین شود.

وی نسبت به گسترده شدن اختلافات در تقسیم آب هشدار داد و گفت: در صورتی که مسئولان و نخبگان از هم‌اکنون برای مدیریت برداشت آب در خوزستان همکاری نکنند، در آینده مشکلاتی مشابه اختلاف بین مردم خوزستان و استانهای همجوار بر سر منابع آب، به شهرستان‌ها خوزستان هم کشیده می‌شود.

شریعتی با تاکید بر همکاری فرمانداران، انجمن‌های صنفی و مدیران جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق در شهرستان‌های حوضه مارون و زهره در اجرای مصوبات اظهار کرد: من نظارت جدی و بازدیدهای سرزده برای اطمینان از اجرای مصوبات خواهم داشت.

وی اظهار کرد: جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق جلسه‌ای به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری به‌منظور برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه و نوبت‌بندی آب در حوضه‌های مارون و زهره و اجرا و نظارت بر آن برگزار می‌کنند.

شریعتی با بیان این‌که نیروی انتظامی نیز در اجرای برنامه توزیع آب همکاری می‌کند اظهار کرد: با دادگستری خوزستان نیز مذاکره برای اختصاص شعب ویژه در شهرستان‌ها برای رسیدگی به پرونده‌ها و همکاری در این زمینه انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها