با کمی کم لطفی در مورد بازی پک‌من، می‌توان آقای سیبیلو و کلاه قرمز شرکت نینتندو را به عنوان سنبل اصلی دنیای بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفت.
کد خبر: ۹۸۳۸۴۴
بازگشت ماریو

صحبت از بازی نوستالژیک و تاریخی سوپرماریو است. حال بعد از سال‌ها شرکت نینتندو تصمیم گرفته نسخه موبایلی این بازی را عرضه کند. اتفاقی که بعد از ماه‌ها انتظار سرانجام به‌وقوع پیوست و حالا کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های شرکت اپل می‌توانند آن را به رایگان دانلود کنند. (ممکن است زمان انتشار این مطلب نسخه اندروید بازی نیز عرضه شده باشد) بازی محیطی کاملا شبیه همان بازی کلاسیک دارد؛ البته با کمی چاشنی سرعت و انیمیشن‌های قوی‌تر که به تناسب زمان می‌توان انتظار داشت. سوپرماریو ران به‌صورت مرحله‌ای طراحی شده و در هر مرحله غیر از گذراندن مسیر مشخص شده و جمع‌کردن سکه‌های لازم وظیفه دارید پنج سکه بنفش را که در مسیرتان قرار گرفته جمع کنید. یکی از ویژگی‌های اصلی بازی این است که کاملا با یک دست انجام می‌شود و احتیاج نیست تمام تمرکز خود را برای انجام این بازی خرج کنید.

یک جرعه آب

آیا می‌دانید نزدیک به 60 درصد سردرد‌هایی که به‌صورت روزانه درگیر آن می‌شوید از مصرف کم آب است؟ نوشیدن آب نقش زیادی در سلامت شما دارد. ‌طوری که بدن ما به‌طور متوسط به هشت لیوان آب طی روز نیاز دارد تا فواید آن را بخوبی دریافت کند. اما اگر فکر می‌کنید مساله‌ نوشیدن آب از دستتان در می‌رود، می‌توانید روی توانایی‌های اپ Daily Water حساب کنید. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند به این هدف دست پیدا کنید. در صفحه اصلی اپلیکیشن دیلی واتر تصویر متحرک چند لیوان پر از آب را می‌بینید که با خوردن هر لیوان آب باید روی یکی از آنها کلیک کنید تا خالی شود. همچنین در صفحات دیگر این اپلیکیشن می‌توانید گزارش هفتگی و ماهانه خود را بر اساس رعایت این رژیم در روز ببینید. این اپ برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس است، ولی اپلیکیشنی به همین نام از سوی سازنده‌ای دیگر برای اندروید نیز در دسترس است.

ارباب آسمان

در میان وسایل نقلیه قطعا یکی از هیجان‌انگیزترین‌ها هواپیماست. چاشنی نبرد‌های هوایی، مانور‌های تماشایی جنگنده‌های هوایی را هم به آن اضافه کنید تا ببینید با چه فضای جذابی روبه‌رو هستید. بازی ایرانی شاهین، تمام این تجربیات را با شبیه‌سازی پرواز با یک جنگنده برای شما ایجاد می‌کند.

در این بازی اندرویدی شما در قالب یک اسکادران هوایی به نام شاهین، برای دفاع از خاک کشورتان باید به ماموریت‌های مختلف رفته و آنها را با موفقیت پشت سر بگذارید. بازی از گرافیک سه‌بعدی خوبی برخوردار است و سعی شده حرکات و مانورها به واقعیت نزدیک باشد. موسیقی و صدای داخل بازی نیز نظر شما را به خود جلب کرده و هیجان زیادی را به بازی تزریق می‌کند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که برای اجرای این بازی به گوشی تقریبا قوی، با حداقل یک گیگابایت رم
احتیاج دارید.

تمام شهر من

برای پیدا کردن یک رستوران آن هم در شب‌های سرد و دل‌انگیز از چه روشی استفاده می‌کنید؟ جست‌وجو در اینترنت، نظر دوستان یا یک اپلیکیشن؟ اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند این نیاز شما را برآورده کند، اما بیایید کمی سخت‌تر به مساله نگاه کنیم. برای پیدا کردن یک مرکز خرید چه راهی به ذهنتان می‌رسد؟ یک آرایشگاه، میوه‌فروشی یا درمانگاه؟ قطعا اگر قرار باشد برای هر کدام از اینها یک اپلیکیشن روی گوشیتان نصب کنید، نتیجه کار چندان دلچسب نخواهد شد و به‌جای این‌که به کمکتان بیاید، باعث بیشتر گیج شدن شما می‌شود. اپلیکیشن فارسی زبان دیتاشهر، همه این اطلاعات را کنار هم در اختیار شما قرار می‌دهد. البته دیتا شهر تنها به تهران محدود نیست و می‌توانید در دیگر مناطق نیز از آن استفاده کنید. همچنین اگر صاحب کسب و کار جدیدی هستید می‌توانید آن را در این اپ معرفی کرده و در اختیار کاربران
قرار دهید.

ثبت دنیا، بدون رنگ

چندی پیش در اینستاگرام، چالشی با نام عکس سیاه سفید راه افتاده بود. در این چالش، شرکت‌کننده‌ها برای انتشار عکس‌های خود مجبور بودند از فیلتر‌های سیاه و سفید اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنند. اگر از یک عکاس حرفه‌ای بپرسید حتما به شما می‌گوید عکسی که سیاه و سفید گرفته می‌شود بسیار بهتر از عکسی است که بعدا به سیاه و سفید تبدیل می‌شود.

اپلیکیشن Hypocam یک وسیله مناسب برای ثبت چنین عکس‌هایی است. با این اپ می‌توانید قبل از عکاسی، فیلتر‌ها و تنظیمات ممکن را انجام داده و در همان لحظه عکاسی به‌صورت زنده تغییرات را مشاهده کنید. همچنین Hypocam دارای یک شبکه اجتماعی کوچک هم هست که به شما این امکان را می‌دهد از عکس‌های دیگر کاربران و هنرمندان ایده گرفته و به تجربیات خود اضافه کنید.

سیاوش رحمانی

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها