اگر خبرهای حوزه فناوری را طی ماه های اخیر دنبال کرده باشید، به احتمال زیاد نام شرکت Brainwave به گوش تان خورده است. این شرکت که در بوستون آمریکا مستقر است در حال توسعه فناوری با نام "اثر مغزی" است که هدف از آن، سنجیدن میزان صداقت افراد به هنگام بازجویی است.
کد خبر: ۹۸۳۴۴۰
فناوری برای تشخیص صداقت افراد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، شرکت Brainwave مدعی توسعه فناوری برای تشخیص صداقت افراد شد. در وب سایت این شرکت آمده: اثر مغزی با بکارگیری روشی پیچیده با نام P300 MERMER به بررسی الگوهای شناخت حافظه معنایی می پردازد. این الگوریتم می تواند به طور هوشمندانه اطلاعات ذخیره شده در مغز را شناسایی کند.
به طور خلاصه، این فناوری با پرسیدن چند سوال درباره موضوع بازجویی شروع به کار می کند و سپس با استفاده از الکترودها به ثبت سیگنال های EEG مغز می پردازد و الگوریتمی آن را تحلیل می کند و مشخص می کند که آیا فرد تحت بازجویی راست می گوید یا نه. این فناوری برای نهادهای قانونی بسیار امیدبخش است، چرا که می توانند به سادگی به اعماق مغز مظنونین نفوذ کنند و جزییات هر پرونده را بدست بیاورند.
این شرکت ادعا دارد دقت این فناوری تقریبا صد در صد است، اما هنوز هم تردیدهایی نسبت به موثر بودن آن وجود دارد. هنوز آزمایش عمومی آن انجام نشده و برخی ادعا دارند گزارش های صادره از سوی این شرکت امکان اعتبارسنجی ندارند. گروهی از دانشمندان نیز ضمن انتقاد از رویکرد این روش، گفته اند مدیران Brainwave در حال ارائه جلوه ای نادرست از فناوری اثر مغزی هستند.
با این حال، این ایده همچنان جذاب است و افراد مهمی را نیز به خود مشغول ساخته. از جمله این افراد، آقای فلین از دستیاران آقای ترامپ است. هدف او از پیوستن به این مجموعه، تلاش برای فروختن این فناوری به نهادهای دولتی آمریکا است. آقای فلین تا به اینجای کار مجذوب این فناوری شده است. البته آقای فلین پس از پیوستن به کارزار انتخاباتی آقای ترامپ از شرکت Brainwave بیرون آمده و تمرکز خود را بر فعالیت های سیاسی متمرکز ساخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها