پایان فرار داماد جنایتکار با شلیک پلیس

داماد جنایتکار که ده نفر را در خانه پدرزنش با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، وقتی خود را در ایرانشهر در محاصره پلیس دید گروگانگیری کرد. ماموران پلیس با شلیک گلوله قاتل را دستگیر و گروگانش را آزاد کردند.
کد خبر: ۹۸۲۷۸۶

به گزارش جام‌جم، این متهم 26 ساله عصر پنجشنبه گذشته در حالی که سلاحی به دست داشت به مقابل خانه پدرزنش در روستای جهان‌آباد فهرج رفت و در یک اقدامی جنون‌آمیز و تلخ مادر و پدر همسرش و هشت زن و مرد و کودک دیگر را هدف شلیک‌های مرگبار قرار داد و چهار نفر دیگر را نیز زخمی کرد و گریخت. همزمان با وقوع این حادثه تلخ که اهالی روستا را در شوک فرو برده بود، با دستور دادستانی، چند تیم از ماموران اداره آگاهی فهرج جست‌وجو‌ها برای دستگیری قاتل تیرانداز را آغاز کردند.

بررسی زندگی این قاتل 27 ساله نشان داد، او از سال‌های نوجوانی زندگی بسیار بدی داشته و بحران‌های روحی شدید باعث بروز اختلالات شخصیتی در این فرد شده است. پدر عامل این جنایت، 15 سال قبل درجریان درگیری باندهای خلافکار کشته شده است. همچنین عامل جنایت چندی پیش به مدت سه ماه و یک روز به اتهام تهدید به قتل در زندان بوده است. او در زمینه قاچاق اتباع خارجی نیز فعالیت داشته است. آن‌طور که بررسی‌ها نشان داده قاتل پیش از این نیز خانواده همسرش را تهدید به مرگ کرده بود، درحالی که هیچ اقدامی از سوی این خانواده برای شکایت از این فرد صورت نگرفت.

یکی از اهالی روستا در این باره گفت: در روستای جهان‌آباد همه با هم فامیل هستند، این حادثه تلخ باعث شد اکثریت مردم روستا عزادار شوند. روز حادثه یک مراسم عروسی در روستا بود، وقتی صدای تیراندازی را شنیدم، فکر کردم مربوط به این مراسم است؛ اما بعد از چند دقیقه متوجه شدم صدای تیراندازی از خانه همسایه مان است. قاتل با دخترخاله‌اش ازدواج کرده بود. داماد آدم درستی نبود و دختر جوان و خانواده‌اش را اذیت می‌کرد. حتی نوعروس قهر کرده و به خانه پدرش آمده بود و می‌خواست طلاق بگیرد. سرانجام این داماد نقشه شوم خود را عملی کرد و جان اعضای خانواده نوعروس، همسایه و اقوام او را گرفت. افرادی بی‌گناه قربانی نیت شیطانی داماد جوان شدند و خانواده هایشان در سوگ آنها نشستند.

جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران ردپای قاتل فراری را در شرق کشور به دست آوردند. ماموران با هماهنگی قضایی به شهر ایرانشهر که آخرین مخفیگاه متهم فراری بود، اعزام شدند. سردار حسین رحیمی درباره عملیات پلیس برای دستگیری قاتل در ایرانشهر به جام‌جم گفت: ماموران روز یکشنبه این قاتل فراری را در فلکه بسیج شهرستان ایرانشهر شناسایی کرده که این قاتل به محض مشاهده ماموران با قمه به سمت آنها حمله‌ور شد. قاتل فراری با تنگ شدن عرصه بر خود، یک جوان 25 ساله را برای فرار از منطقه، گروگان گرفت که ماموران با شلیک دو گلوله وی را از ناحیه پا هدف قرار داده و ضمن دستگیری او، فرد ربوده شده را نیز آزاد می‌کردند.

وی با اشاره به این که مادر ، برادر و خواهر قاتل که سرنشینان پژو پارس بودند نیز شب گذشته توسط ماموران پلیس سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد و نیروی انتظامی با اشراف کامل اطلاعاتی اجازه نخواهد داد قانون‌شکنان و مخلان امنیت عمومی، نظم جامعه را به هم زنند.

محمد ضیاالدینی، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم در این باره به جام‌جم گفت: انگیزه و علت اصلی این جنایت توسط متهم به قتل بازداشت شده اختلافات خانوادگی بوده که او با همسر و خانواده همسرش داشته است. تحقیقات از وی ادامه دارد. دستگاه قضایی با جدیت و خارج از نوبت و در کوتاه‌ترین زمان به این پرونده رسیدگی خواهد کرد و متهم به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

خلیل همایی‌راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز به ایرنا گفت: شهروز 26 ساله که عامل جنایت روستای جهان‌آباد شهرستان فهرج است، روز حادثه بعد از جدا کردن همسرش از جمع اقدام به تیراندازی و کشتن تمام افراد داخل خانه کرد. البته یکی از بستگان در مکانی از خانه پنهان شده بود که از چشم قاتل دور ماند و جان سالم به در برد و زنده ماند.

وی افزود: یکی از کودکان نیز که در این جمع حضور داشته بعد از دیدن تیراندازی و کشته شدن اطرافیانش هراسان در گوشه‌ای از اتاق پنهان شده که قاتل پس از اطلاع، این کودک را بیرون آورده و او را نیز به قتل رسانده است.

وی افزود: طبق بررسی‌های اولیه، شهروز دخترخاله خود را از حدود یک‌سال‌ونیم قبل به عقد خویش در آورده بوده و اخیرا هم با هم زندگی می‌کردند. اختلافاتی بین متهم و همسرش ایجاد و این ناسازگاری به درخواست جدایی توسط زن منجر می‌شود. خانواده او نیز موافق جدایی این دو نفر بودند ضمن این که حدود چهار ماه قبل متهم یکی از مغازه داران این منطقه را به دلیل این که طلبش را از وی مطالبه کرد با چاقو تهدید به قتل می‌کند و بعد از آن متهم دستگیر و بر اساس حکم قضایی سه ماه و یک روز زندانی می‌شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان افزود: علت اختلافات بین رقیه و متهم قابل بررسی است اما اعمال مواردی از خشونت گفتاری، کتک‌کاری، فحاشی و خیانت شهروز، روابط غیراخلاقی و دست داشتن در کار قاچاق انسان (انتقال غیرقانونی اتباع غیرمجاز) توسط متهم، مطرح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها