معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش 80 درصدی آمار ورود گروهی از گردشگران اروپایی در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۷۴۸

به گزارش جام‌جم، مرتضی رحمانی‌موحد در حاشیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در جمع خبرنگاران افزود: بین سال‌های 91 تا 94 به طور متوسط سالی 10 درصد در آمار ورود گردشگران به کشور رشد داشتیم.

وی در عین حال به کاهش گردشگران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات سیاسی ایجاد شده با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در یک سال اخیر، آمار ورودی گردشگران از این کشورها در نیمه اول سال 95 کاهش پیدا کرد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: گردشگری جزئی از توسعه است و پایه آن بر روابط بین‌المللی قرار دارد و هرجا در روابط خارجی تندروی شده، به گردشگری ما ضربه زده است.

به گفته وی، آمار گردشگران ورودی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و افغانستان نیز با توجه به مشکلات اقتصادی در این کشورها کاهش یافته است.

توسعه گردشگری کرمان

رحمانی‌موحد در ادامه به برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری استان کرمان اشاره و تصریح کرد: مقدمات دیدار تورگردانان بین‌المللی از کرمان فراهم شده است تا با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی برای توسعه ملی موفق باشیم. این مسئول افزود: در همین زمینه پس از ماه‌ها همکاری و تلاش کمیته ملی طبیعت گردی کشور، بخشی از پارک ملی خبر در استان کرمان، برای گردشگری مسئولانه در قالب طبیعت‌گردی برای معرفی گردشگران و طبیعت‌گردان حرفه‌ای در نظر گرفته شده و مصوبه آن به مراجع ذی‌ربط ارائه شده و این مصوبه اولین نمونه در کشور در حوزه بهره‌برداری است.

رحمانی‌موحد با بیان این که در بحث بوم‌گردی توفیقات خوبی داشتیم، یادآور شد: حدود صد واحد بوم‌گردی در استان کرمان فعالیت دارند و با توجه به وسعت استان این اقامتگاه‌ها سبب پیوستگی گردشگری در کرمان و استان‌های همجوار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها