کارمند اخراجی اداره گمرک که با تشکیل باندی از مسافران اتوبوس جیب‌بری می‌کرد، همراه همدستانش بازداشت شد.آنها تاکنون به 52 فقره سرقت از مردم اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۹۸۱۴۱۴

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران از مردی به اتهام سرقت شکایت کرد.

شاکی به بازپرس علی وسیله ایرد موسی گفت: سوار اتوبوس بی‌آر‌تی بودم که مردی در میان مسافران به من تنه زد و با عذرخواهی در ایستگاه بعدی همراه مرد دیگری پیاده شد. بعد از آن متوجه سرقت مقداری پول و گوشی‌ام شدم.

تحقیقات در این‌باره در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ادامه داشت تا این‌که ماموران با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند. ماموران که مطمئن شده بودند سارقان اعضای یک باند هستند، در تعقیب آنها بودند که موفق شدند دو نفرشان را در جریان جیب‌بری ناکام، بازداشت کنند. متهمان با انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی به جیب‌بری از مسافران اتوبوس با همدستی سه عضو این باند اعتراف کردند. در ادامه تحقیقات سه عضو دیگر باند هم بازداشت شدند.

اعضای این باند دیروز برای ادامه تحقیقات به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شده و اعتراف کردند که تاکنون از 52 نفر جیب‌بری کرده‌اند.

سرکرده باند به بازپرس پرونده گفت: من کارمند اداره گمرک بودم، اما به دلیل اعتیاد، کارم را از دستم دادم. بعد از آن به مسافربری و کارهای دیگری که در توانم بود، روی آوردم. مدتی اعتیادم را ترک کردم، اما دوباره گرفتار شدم. کار مناسبی هم نداشتم. بنابراین به سراغ دوست دامدارم که ورشکسته شده بودم، رفتم. تصمیم گرفتیم از مسافران در اتوبوس‌های پایتخت جیب‌بری و سرقت کنیم. سه نفر دیگر هم عضو باندمان شدند. سوار اتوبوس‌ها می‌شدیم و در فرصتی مناسب جیب مسافران را زده و گوشی و پول‌هایشان را سرقت می‌کردیم. چند بار خواستم دست از دزدی بردارم، اما طمع مانع می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها