رئیس‌جمهور کشورمان دیروز در همایش قانون اساسی و حقوق ملت، با قرائت بیانیه‌ای از منشور حقوق شهروندی، رونمایی و سند این منشور را امضا کرد.
کد خبر: ۹۸۰۵۳۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن‌روحانی طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر این‌که هیچ‌کس از قانون مستثنا نیست و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم، اظهار کرد: در اجرای قانون، فرد و گروه و حزب و جناح نداریم.

وی اجرای منشور حقوق شهروندی را مبنای پایداری برای امنیت کشور و پایه مناسبی برای انسجام و وحدت ملی و توسعه کشور دانست و عنوان کرد: اسلام چیزی جز حکومت قانون نیست و بزرگ‌ترین امتیاز پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدود 1400 سال پیش، برقراری حکومت قانون بود. رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر به دنبال منافع کشور و حکومت قانون هستیم، هیچ فرد، نهاد، گروه و رسانه‌ای نباید حاشیه امنیتی داشته باشد.روحانی افزود: همه در‌برابر قانون مساویند و در قانون استثنا، نورچشمی و فرد و گروه وابسته به این طرف یا آن‌ طرف وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که یکی از وعده‌هایم به ملت بزرگ ایران از آغاز دولت یازدهم تبیین منشور حقوق شهروندی بود، اظهار کرد: به مردم وعده‌های دیگری هم داده بودم و پای همه آنها تا آخرین روز مسئولیتم خواهم ایستاد.

عزم دولت برای اجرای حقوق شهروندی

رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که منشور حقوق شهروندی، برنامه و خط‌مشی دولت یازدهم است، اظهار کرد: دولت یازدهم با رونمایی از این منشور، قصد دارد عزم خود را برای اجرای حقوق شهروندی به نمایش بگذارد.

روحانی تصریح کرد: دولت به معنای قوه‌مجریه، رئیس‌جمهور، همه وزرا، معاونان، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و کارمندان دولت در سراسر کشور، خود را موظف به اجرای تک‌تک مفاد منشور حقوق شهروندی می‌دانند و اجرای آن برای دولت الزام‌آور است.وی گفت: براساس اصل 134 قانون اساسی، منشور حقوق شهروندی را برنامه و خط‌مشی دولت یازدهم اعلام می‌کنم و همه کارکنان دولت در سراسر کشور، موظف و ملزم به اجرای آن هستند و از قوای مقننه و قضاییه و سایر دستگاه‌ها و نهادها هم درخواست می‌کنم دولت را در اجرای حقوق شهروندی یاری کنند.

روحانی افزود: تمام اتباع کشور از حقوق شهروندی مساوی برخوردارند و تمام امکانات شهر و کشور طبق قانون اساسی و قوانین موضوعه، فارغ از تعلق خاطر به دین، مذهب، قوم، ‌حزب و جناح خاص برای همه یکسان است.

رئیس‌جمهور منشور حقوق شهروندی را با 23 سرفصل و 120 ماده به همراه سازوکار اجرا و نظارت بر حسن اجرا و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن امضا و رونمایی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها