راهنما

نحوه دریافت کارت‌های اعتباری

ارائه کارت‌های اعتباری به مبالغ 10، 30 و 50 میلیون تومان مدتی است از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است و براساس این ابلاغیه همه بانک‌ها می‌توانند این خدمات را ارائه دهند.
کد خبر: ۹۷۷۲۲۵

اصول دریافت این کارت بر این اساس است که همه افراد بالای 18 سال می‌توانند از کارت‌های اعتباری بهره‌مند شوند و حداکثر مبلغی که می‌توان از بانک به عنوان اعتبار دریافت کرد 50 میلیون تومان است. به‌عنوان مثال برخی افراد ممکن است 20 میلیون تومان نیاز داشته باشند و در این صورت باید دو کارت اعتباری 10میلیون تومانی دریافت کنند. دارنده این کارت می‌تواند تا میزان مشخصی که به آن سقف اعتبار گفته می‌شود از محل اعتباری که توسط بانک ملی ایران به آن اختصاص داده شده است از مراکز فروش کالا یا خدمات خرید کند. دریافت وجه نقد از طریق خودپرداز یا کارتخوان‌های شعب برای کارت‌های اعتباری امکان‌پذیر نیست. یکی از سوالاتی که برای همه مردم پیش می‌آید این است که از کجا و با چه ضمانتی می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند. اکنون شعب ممتاز و درجه یک بانک‌هاب ملی و ملت این خدمات را ارائه می‌دهند که براساس اعلام بانک مرکزی حتما تا مدتی دیگر شاهد ارائه کارت از طریق همه شعب بانک‌ها خواهیم بود. برای دریافت کارت‌های اعتباری لازم است علاوه بر ارائه مدارک و یک ضامن دارای گواهی کسر از حقوق، خود فرد متقاضی هم گواهی کسر از حقوق ارائه کند. ضمن این‌که برای دریافت کارت‌های نقره‌ای و طلایی با سقف تسهیلات 30 و 50 میلیون تومان، ارائه یک سند ملکی در رهن بانک نیز ضروری است. نداشتن سابقه چک برگشتی نزد شبکه بانکی کشور، نداشتن بدهی غیرجاری، ارائه درخواست کتبی به شعبه، ارائه مدارک شناسایی از دیگر تضمین‌های بانک برای دریافت کارت اعتباری است.

کارمند یک بانک گفته است که اگر مدارک فرد متقاضی کامل باشد، ظرف دو تا سه روز کارت اعتباری در اختیارش قرار می‌گیرد و نیاز به ثبت‌نام و نوبت‌دهی خاصی نیست. نرخ سود تسهیلات در این طرح 12 درصد در سال و مدت بازپرداخت تسهیلات حداکثر 24 ماه به صورت ماهانه است.

میزان تقریبی اقساط / ضمانت مورد نیاز

طلایی (50 میلیون تومانی) 1/5 میلیون تومان همراه سند ملکی ـ گواهی کسر از حقوق متقاضی ـ یک نفر ضامن دارای گواهی کسر از حقوق

نقره‌ای (30 میلیون تومانی) یک میلیون تومان همراه سند ملکی ـ گواهی کسر از حقوق متقاضی

برنز (10 میلیون تومانی) 400 هزار تومان یک ضامن ـ همراه گواهی کسر از حقوق متقاضی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها