می‌دانیم نیسان درصدد دستیابی به خط مقدم فناوری در صنعت خودرو است و جزو اولین شرکت‌هایی بوده که به خودروهای الکتریکی رو آورده است. اما بتازگی متوجه شده‌ایم این شرکت، دستی نیز بر آتش خودروهای خودران دارد.
کد خبر: ۹۷۶۳۰۴

به گزارش خبرخودرو، نتایج تحقیقات این شرکت ژاپنی در بخش خودروهای خودران نشان می‌دهد این محصولات آینده صنعت خودروسازی را دگرگون خواهند کرد. البته در این راه نیسان به تنهایی حرکت نخواهد کرد و با شرکت‌هایی دیگر در ساخت این جاده و شکل دهی آینده خودروهای خودران همکاری خواهد کرد.

نتایج این مطالعات حاکی از رشد 15/0 درصدی خودروهای خودران در بازار سالانه اروپا در دهه آینده است. به علاوه آن که تولید ناخالص ملی اروپا نیز تا سال 1429/ 2050 به 3/5درصد خواهد رسید. تا آن زمان خودروهای خودران سهمی 17 تریلیون یورویی (نزدیک به 72 میلیون میلیارد تومان) را در درآمد ناخالص ملی خواهند داشت.

این تحقیق روی 6000 نفر در شش کشور اروپا انجام شده و نشان می‌دهد 58 درصد مردم فکر می‌کنند خودروهای خودران آینده حمل و نقل را بهبود می‌بخشند. به علاوه آن که باعث کاهش استرس رانندگی و کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شوند. از سویی حدود یک‌چهارم افراد عقیده دارند خودرویی که ظرف پنج یا شش سال آینده می‌خرند یک خودروی خودران باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها