رئیس سازمان امداد و نجات تشریح کرد

۲۰ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز نسبت به وقوع سیل در بخش های مرکزی، اسماعیلیه و غیزانیه در این شهرستان هشدار داد و گفت: تمام دستگاه های اجرایی در این شهرستان در حالت آماده باش هستند.
کد خبر: ۹۷۴۰۳۲
سیل روستاهای اهواز را تهدید می کند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، علی مظفری پنجشنبه در ستاد بحران شهرستان اهواز که در سالن جلسات این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی بارندگی در اهواز، خطر سیلاب روستاهای بخش غیزانیه و اسماعیلیه را تهدید می کند.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی ها طی امروز و فردا 40 میلیمتر بارندگی در اهواز خواهیم داشت.

مظفری افزود: با هماهنگی که با شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب این شهر انجام شده، انتظار داریم که آبگرفتگی در این شهر نداشته باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز با اشاره به اعلام آماده باش برای همه ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان گفت: ترمیم سیل بندها، لایروبی کانال های کشاورزی و هماهنگی با شرکت ها برای پیشتیبانی از بخش هایی که در تهدید سیلاب هستند از اقداماتی است که در دستورکار قرار گرفته است.

مظفری افزود: مقرر شد جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان در بخش اسماعیلیه، شرکت نفت و قرارگاه خاتم در بخش مرکزی و اداره راه در بخش غیزانیه مستقر باشند و از نظر ماشین آلات روستاهای این بخش را پیشتیبانی کنند.

وی همچنین با اشاره به گزارش نیروی انتظامی اهواز درباره تخریب سه نقطه از پل زیرگذر کیان آباد و احتمال وقوع حوادث خطرناک در زمان بارندگی، تاکید کرد: اداره راه و شهرداری اهواز باید نسبت به تعمیر این پل اقدام کنند تا از حوادث تلخ در این محل جلوگیری شود.

معاون فرماندار اهواز با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید مرخصی کارکنان خود را در زمان آماده باش لغو کنند افزود: تمام مدیران ادارات و بخشداران باید در محل خدمت خود حاضر باشند.

انسداد یک هفته ای راهها

بخشدار غیزانیه نیز در این نشست گفت: بیش از 80 درصد از جاده های روستایی خاکی در شهرستان اهواز در بخش غیزانیه قرار دارند.

شاهین هاشمی با بیان اینکه مشکلات این بخش بعد از بارندگی اتفاق می افتد اظهار کرد: سرریز آب ناشی از بارندگی در شهرستان رامهرمز (بعد از گذشت پنج روز از بارش) وارد روستاها شده و موجب مشکلاتی از جمله انسداد مسیرها می شود.

وی تصریح کرد: ارتباط برخی از روستاهای این بخش، تا یک هفته بعد از بارندگی با مرکز شهرستان قطع می شود.

هاشمی افزود: کانال های کشاورزی این بخش نیز سنتی هستند و نیاز به لایروبی مناسب دارند.
مریم عیوض زاده بخشدار مرکزی اهواز نیز در این نشست گفت: حدود 30 درصد از سیل بندهای این بخش به دلیل فرسایش رودخانه تخریب شده اند.

بر اساس این گزارش، احتمال وقوع سیل در اهواز در حالی اعلام شده که شورای بحران خوزستان پیش از این هشت شهرستان را در خطر سیلاب معرفی کرده بود.

استاندار خوزستان در شورای بحران استان از دیشب 10 آذر حالت آماده باش در استان اعلام کرده است. بر این اساس سیلاب شهرستان های شمال و شرق استان شامل مسجدسلیمان، لالی، گتوند، ایذه، باغملک، اندیکا، بهبهان و رامشیر را تهدید می کند.

شهرستان اهواز شامل سه بخش مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه است. 67 روستا در بخش مرکزی، 96 روستا در بخش غیزانیه و 52 روستا در بخش اسماعیلیه قرار دارند. در مجموع بیش از90 هزار نفر در این سه بخش ساکن هستند.

سیل فروردین 95 روستاهای به روستاهای اهواز خسارت های زیادی وارد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها