اردوغان: شهر الباب سوریه را محاصره کرده ایم

رئیس جمهور ترکیه در توجیه تصمیم کشورش برای اقدام نظامی در شهر منبج در شمال سوریه گفت: حضور ما در «منبج» به دلیل حضور گروه های «پی وای دی» و «وای پی جی» در آنجا است.
کد خبر: ۹۷۱۳۶۱
اردوغان: شهر الباب سوریه را محاصره کرده ایم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، روزنامه حریت نوشت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که نیروهای این کشور شهر «الباب» در شمال سوریه را به محاصره خود درآورده اند و پس از آن برای مبارزه با گروه های کرد مسلح سوری به سراغ «منبج» خواهند رفت.

رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به ماهیت اشغالگری حضور نظامیان این کشور در شمال سوریه ادامه داد: هم اکنون به «الباب» رسید ه ایم و آن را از سمت غرب محاصره کرده ایم. از آنجا نیز به سمت «منبج» خواهیم رفت.

وی که در یک کنفرانس امنیتی در آنکارا سخنرانی می کرد، در ادامه اذعان کرد: حضور ما در منبج به خاطر علاقه به این شهر نیست؛ بلکه به دلیل حضور «پی وای دی» و «وای پی جی» در آنجا است. آنها باید منبج را تَرک کنند و بیشتر به سمت شرق بروند.

ترکیه در ماه آگوست در اقدامی که بر خلاف قوانین بین المللی به شمار می آید، با هدف اعلامیِ مبارزه با تروریست های داعش و گروه های مسلح کرد سوری، بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق اعلام کرد که بر اساس عملیات موسوم به «سپر فرات» وارد شمال سوریه شده است؛ اقدامی که حقوق بین الملل آن را تجاوز به خاک کشور همسایه قلمداد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها