50 عدد سکه مسی مربوط به دوره صفویه در موتورسیکلتی در سمنان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۷۰۲۸۷
کشف سکه‌های دوره صفویه در موتورسیکلت

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، یدالله یحیی پور مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این سکه‌ها دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند و توسط ماموران نیروی انتظامی کلانتری 11 شهدا سمنان در حین گشت زنی از راکب یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شدند.

وی گفت: ماموران پس از بازرسی از متهم تعداد 50 عدد سکه مسی مربوط به دوره صفویه کشف کردند و پرونده تشکیل شده به همراه سکه‌های تاریخی به دادسرای عمومی و انقلاب سمنان ارسال شد.
یحیی پور افزود: پس از رسیدگی قضایی این پرونده، تمامی سکه‌ها به نفع سازمان میراث فرهنگی ضبط و تحویل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان شد.
مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه عمل حفاری به قصد تحصیل اشیای تاریخی و فرهنگی و خرید و فروش آن طبق ماده قانونی فوق جرم بوده که علاوه بر ضبط اموال تاریخی به نفع سازمان میراث فرهنگی، مرتکب مشمول مجازات های مقرر در ماده قانونی فوق (شش ماه تا سه سال حبس) خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
من فكر كردم بجای سكه موتور سیكلت پیدا كرده اند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها