دادستان عمومی و انقلاب شهرری خبر داد؛

کشف ۱۳۰سکه متعلق به دوره آل بویه از اتاقک یک قبرکن در ری

متهم به جرم بدل اندازی در اختیار پلیس قرار گرفت

هزار و ۱۴۹ سکه تقلبی در پایانه غرب تهران کشف شد

ماموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب تهران بزرگ از یکی از مسافران این پایانه هزار و ۱۴۹ سکه تقلبی ضرب شده مربوط به دوران صفویه کشف و متهم را به همراه اقلام مکشوفه در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۱
هزار و ۱۴۹ سکه تقلبی در پایانه غرب تهران کشف شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرهنگ رضا بستو گفت: ماموران گشت پیاده کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب حین گشت زنی به فردی میانسال که یک کیسه مشکوک در اختیار داشت و در حال پرسه زنی بود مظنون شده و وی را مورد بازرسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از داخل کیسه متهم یک هزار و ۱۴۹ قطعه سکه مسی ضرب شده مشکوک به طلا کشف شد،افزود:به دنبال کشف سکه های قدیمی متهم قبل از اقدام به فرار توسط ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی های پلیسی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در خلال تحقیقات اولیه پیرامون موضوع متهم خود را "فرهاد" ۴۸ ساله معرفی و اعلام کرد: سکه ها را ساعاتی قبل در ازای به فروش رساندن سه عدد سنگ یاقوت به ارزش هر کدام ۳۰۰ میلیون ریال از شخصی ناشناس در بازار منوچهری تهران خریداری کردم.

سرهنگ بستو تصریح کرد:در بررسی های بیشتر و با انجام تحقیقات و بازجویی پلیسی مشخص شد سکه ها نه تنها مربوط به دوران صفوی نیست بلکه تقلبی بوده و متهم که چندین سابقه بدل اندازی در پرونده دارد قصد داشت آنها را به شهرستان محل سکونت خود انتقال داده و در آنجا به بهانه اینکه سکه اصل و مربوط به دوران صفویه است تحت پوشش عتیقه به چندین برابر قیمت به فروش برساند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان با بیان اینکه پرونده متهم به همراه اقلام مکشوفه جهت کارشناسی و تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران سکه ها به دلیل تقلبی بودن فاقد ارزش و اعتبار است و بنا به دستور مقام قضائی سکه ها می بایست معدوم و متهم نیز به جرم کلاهبرداری و بدل اندازی جهت تحمل کیفر به زندان معرفی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها