وزارت نفت:

آلودگی هوا به بنزین وارداتی مربوط نیست

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد بنزین یورو4 وارداتی با آزمایش عوامل آلاینده شامل میزان بنزن، آروماتیک، اولفین و گوگرد از سوی سازمان های نظارتی وارد شده و ارتباط دادن آلودگی هوای کلانشهرها به کیفیت این بنزین بی اساس است.
کد خبر: ۹۶۹۴۸۹
آلودگی هوا به بنزین وارداتی مربوط نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در چند روز گذشته برخی گزارش ها درباره ارتباط آلودگی هوای پایتخت با کیفیت بنزین تولیدی و وارداتی انتشار یافت.

در واکنش به این مطالب، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: برخی با سخنان غیر کارشناسی، مدعی اند می توان با بو کشیدن بنزین به غیراستاندارد بودن آن پی برد؛ در حالی که ترخیص بنزین برای مصرف، پس از ارزیابی و آزمایش بیش از 20 مولفه کمی و کیفی توسط آزمایشگاه های سازمان های مسئول و معتمد انجام می شود.

بیش از 50 درصد بنزین روزانه مصرفی هشت کلانشهر در معرض آلودگی تهران، کرج، اراک، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد و نزدیک به 21 میلیون و 500 هزار لیتر بنزین مصرفی اهواز با استاندارد یورو4 در پالایشگاه های امام خمینی(ره)شازند، اصفهان و تبریز تولید می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
حمید
-
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
دقیقا.....عزیزان از بنزین ساخت داخل كشوره......این آلودگی بخاطر بنزین آشغالی كه تو ماشینهای ساخت داخل كشور كه اونها هم یه مشت آشغال هستن..
علی
-
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
عجب.پس بفرمایید از چیه؟
مری
-
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
دقیقا بنزین اشغال از چین وارد می كنند خود چین هم الوده ترین شهر جهانه الان تو فامیل و اشنا هرروز یكی را میشنویم داره سرطان میگیره
mohsen
-
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
برای آگاهی هموطنان بگم می تونن برای چند ثانیه دود خروجی اگزوز رو بو كنن خودشون متوجه میشن نسبت به قبل چقدر فرق كرده .
سوسن
-
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
زمان احمدی نژاد كه بخاطر بنزین بود؟؟؟!!! الان كه واردات بنزین دست خودشون افتاده میگن از بنزین نیست. این هم از عجایب دولت كلید هست.
ث
-
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
یعنی در طول این چهار سال این حرف یكی از چند ده جمله های مضحكی هستش كه از این دولت شنیدم

نیازمندی ها