آخرین اختراع ثبت شده اپل برای آیفون

معجزه فناوری برای رانندگان +عکس

اختراعات ثبت شده شرکت اپل در مورد فناوری واقعیت افزوده که اطلاعات جهت‌یابی و نقاط مورد علاقه را روی صفحه نمایش گوشی آیفون منعکس می‌‌‌‌‌‌‌سازد ، از طریق نرم‌افزار کار پلی به آسانی می‌تواند به خودرو منتقل شود.
کد خبر: ۹۶۷۴۷۵
معجزه فناوری برای رانندگان +عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از موتور وان، غول فناوری، شرکت اپل (Apple) یک حق اختراع (patented) برای سیستم نقشه‌برداری واقعیت افزوده (augumented reality) بر اساس گوشی آیفون را به نام خود به ثبت رسانده است.

این سیستم در یگ گوشی موبایل از دوربین گوشی جهت گرفتن عکس‌های زنده (در لحظه) استفاده کرده و اطلاعات جانبی را به آن تصویر می‌افزاید. در مرحله ابتدایی، نام ساختمان ها و خیابان‌ها و نقاط مورد علاقه (POI) به‌صورت برجسته نشان داده می‌شوند. در یک نگارش پیشرفته تر از داده (دیتای) جهت‌یابی GPS برای نمایش اطلاعات خط سیر مامل با شاخص جهت‌یابی روی تصویر آن واحد مکان مورد نظر سود می‌برد.

این سیستم از طریق نرم‌افزار کاربردی (اپلیکیشن) کار پلی CarPlay به آسانی به سیستم سرگرمی – اطلاعات خودرو منتقل می‌شود. این سیستم همچنین می‌تواند هماهنگ با صفحه ‌نمایش‌های شفاف اچ یو دی (Head-up) که روی شیشه جلو خودرو نصب می‌شوند، نیز به کار برده شود که قابلیت تبدیل بخش بزرگی از شیشه جلو اتومبیل به نمایشگر واقعیت افزوده را دارد.

از سال 2014 شرکت‌های خودروساز جگوار – لندرور بر روی فناوری مشابهی به نام شیشه جلوی اتومبیل مجازی ((Virtual Windscreen ، در حال کار و تحقیق هستند. این فناوری از قابلیت به نمایش درآوردن کل مراحل اطلاعات، بسته به برنامه کاربردی مورد استفاده برخوردار است. فناوری یاد شده می‌تواند سرعت پایه، اطلاعات جهت‌یابی، به همراه اطلاعات بسیار پیشرفته‌تر مانند شاخص‌های موجود راه و نقاط مهم و مخاطرات عمده پیش رو را به نمایش درآورد. حتی می‌تواند مسیر مسابقه و خودرو فرضی رقیب را در ترک مسابقه برای شما به نمایش گذاشته و همچنین قادر است تا تصویری از جلو تا عقب خودرو را در رانندگی در دشت و بیابان را به شما نشان دهد.

شرکت اپل تا به حال در توسعه دادن فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (Virtual reality) از دیگر رقبای خود عقب مانده است. به‌علاوه اپل تمام طرح‌های جاه‌طلبانه‌ قبلی خود در مورد اتومبیل‌ها را به خاطر به نتیجه رساندن سریع این طرح اخیر ، لغو کرده است.

به این خاطر که اختراع ثبت‌شده کار پلی از پیش برای اتومبیل‌ها در دسترس است، این نوع سیستم‌های واقعیت افزوده (AR) می‌تواند باعث شود تا شرکت اپل بدون این‌که هزینه‌های سنگین تبدیل شدن به یک خودروساز را تقبل کند، با گام‌هایی استوار وارد عرصه صنعت خودرو شود. برای خودروسازان نیز بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است که شرکت دیگری به‌جای آنها این فناوری واقعیت افزوده را توسعه داده و در اختیارشان قرار دهد.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها