راهنمای کامل دریافت تسهیلات ازدواج

که وام آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها

بالاخره ازدواج هزار و یک‌جور هزینه دارد، آن هم در این دوره و زمانه که متاسفانه چشم و همچشمی و اضافه شدن آداب و رسوم پیچیده و دشوار حسابی دست و پای خانواده عروس و داماد را می‌بندد و فکر و ذهن‌شان را درگیر خودش می‌کند.
کد خبر: ۹۶۵۱۵۰

حالا اگر فرض بگیریم که براساس یک ازدواج آسان دو خانواده آستین همت بالا زده‌اند و قرار است دختر و پسرشان را با سادگی راهی خانه بخت کنند باز هم برخی ملزومات برای زندگی وجود دارد مانند تهیه مسکن و جهیزیه که یکی از چشم امیدهای خانواده‌ها برای کمک هزینه تهیه آن وام ازدواج است وامی که چندی پیش تسهیلات مرتبط با آن از سه میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش یافت و تا حدودی می‌تواند بخشی از هزینه‌های تشکیل زندگی را پوشش دهد، اما بسیاری از افراد هنوز آگاهی کامل ندارند که چه زمانی و چطور باید برای ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین این‌که چه بانک‌هایی این تسهیلات را ارائه می‌دهند به صورت عمومی اطلاع‌رسانی نشده است و همه این ابهامات در این گزارش پاسخ داده شده است.

قدم اول

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج می‌توانند یکی از بانک‌ها و موسسات منتخب بانک مرکزی را در سایت www.cbi.ir انتخاب و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند. توجه داشته باشید که طبق قانون جدید افرادی که ازدواج کردند تا 24 ماه یا دو سال وقت دارند برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کنند.

29 بانک و موسسه اعتباری تسهیلات ازدواج را اعطا می‌کنند و در حال حاضر بانک‌های ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپه، کشاورزی، ملی ایران، تجارت، صادرات ایران، پارسیان، سامان، قرض‌الحسنه مهر ایران، انصار، دی، قرض‌الحسنه رسالت، توسعه تعاون، ایران‌زمین، حکمت ایرانیان، پاسارگاد، آینده، اقتصاد نوین، قوامین، شهر، گردشگری، سینا، پست بانک ایران، صندوق کارآفرینی امید، موسسه اعتباری عسکریه، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری نور بانک‌های پذیرفته شده در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج هستند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، پس از پذیرش توسط شعب بانک‌ها، حداکثر ظرف دو ماه نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام شود و در صورت عدم تکمیل مدارک، نام متقاضی از سامانه مربوطه حذف می‌شود تا امکان بهره‌مندی دیگر متقاضیان در صف از تسهیلات مذکور و شفافیت عملکرد بانک‌ها به عمل آید. در نتیجه زمان را نباید برای دریافت تسهیلات ازدواج از دست دهید.

چه مدارکی باید داشته باشید

مدارک مورد نیازی که برای دریافت تسهیلات ازدواج مورد نیاز بوده و به بانک باید تحویل شود اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه زوجین، اصل و کپی شناسنامه‌ ضامنین، اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین، اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دائم) ضامن، کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین، کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت‌نام است.

مبلغ و مدت بازپرداخت

اصولا وام گرفتن خاصیتی دارد که زمان گرفتن خیلی شیرین است و هنگامی که پول در حساب آدم شارژ می‌شود تا مدتی حسابی شارژِ شارژ است با این وجود وام ازدواج هم مانند ماه عسل خیلی زود تمام می‌شود با ورود به چرخه زندگی برخی مشکلات رخ می‌نماید و اقساط هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد، مدت بازپرداخت تسهیلات 48ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور خواهد بود، همچنین نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج 4 درصد تعیین شده است.

محمدحسین علی اکبری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها