جعفر دهقان، بازیگر تلویزیون و سینما که بیشتر با بازی در آثار دفاع مقدس شناخته می‌شود، در اظهارنظری، از عملکرد سیاستگذاران سینمای دفاع مقدس انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۶۵۰۰۲

او به ایرنا گفت: سینمای دفاع مقدس در دهه‌های 60 و 70 بسیار منحصربه‌فرد بود، اما از آن زمان و پس از جنگ، به گونه‌ای تمام شد.

بازیگر مجموعه مردان آنجلس می‌گوید: دهه‌های 60 و 70 با این‌که فضای اقتصادی جامعه زیاد جالب نبود، سینمای جنگ کار خود را بخوبی انجام داد و بهترین‌های دفاع مقدس در این دو دهه ساخته شد.

او افزود: سینمای دفاع مقدس در این سال‌ها پرمخاطب بود و به سمت سینمای ارزشی پیش می‌رفتیم، اما بعد این موضوع کمرنگ شد.

بازیگر مجموعه گذر از رنج‌ها ادامه می‌دهد: همه می‌دانیم که ساخت فیلم‌های دفاع مقدس خیلی هزینه دارد، اما اگر نهادهای دولتی کمک کنند و دست به دست دهند باز هم می‌توان سینمای دفاع مقدس را رو به راه کرد.

دهقان اظهار کرد: دفاع مقدس مختص کشور ماست و مردان زیادی در این وادی شهید شدند تا دفاع مقدس، دفاع مقدس شود.

او افزود: ما در جنگ تحمیلی کسانی را از دست دادیم که اگر سال‌ها هم درباره این عزیزان و زندگی آنها بنویسیم، باز هم کم است، اما کمترین کار ما اسم این شهدا در تابلوی خیابان‌ها و کوچه‌هاست. اگر امثال مردانی چون همت، کاوه و باقری‌ها نبودند، چگونه دفاع مقدس ماندگار می‌شد؟ دشمن از اسم این شهدا همیشه هراس داشت.

دهقان ادامه داد: طبق آمار ارائه شده و نظرسنجی برنامه هفت، فیلم‌های دفاع مقدس جزو فیلم‌هایی است که همیشه مخاطب دارد و پرفروش است، اما هنوز هم نیاز به حمایت دارد.

بازیگر فیلم حمله به اچ3 خاطرنشان کرد: وقتی طبق آمار گفته می‌شود، ایستاده در غبار مقبول جامعه و مخاطبان است، می‌فهمیم که هنوز مردم خواهان چنین فیلم‌هایی هستند.

دهقان گفت: خیلی از فیلم‌ها هم ساخته می‌شود که نه‌تنها فاخر نیست، بلکه به آگاهی ما هم چیزی اضافه نمی‌کند. ما انجمن سینمای دفاع مقدس داریم که می‌تواند بسیاری از مشکلات فیلمسازان این عرصه‌ها را مرتفع کند. فقط لازم است همکاران ما بیشتر درباره دفاع مقدس بدانند و آگاهی کسب کنند تا بتوانند فیلم فاخر بسازند و برای این کار با یک مشاور خوب، موفقیت بیشتری خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها