کدام کشور تا سال 2025، نبض بازار خودروی الکتریکی را در دست خواهد داشت؟
کد خبر: ۹۶۲۰۸۰

خودروهای برقی پلاگین، درمیان وسایل نقلیه آینده، روز به روز بخش وسیع‌تری را نسبت به چیزی که تاکنون بوده، به خود اختصاص می‌دهد. علت آن نیز بسیار روشن است. خودروهای الکتریکی یکی از چهار نیروی مهمی هستند که احتمالا طرز تفکر ما نسبت به خودرو را برای همیشه تغییر خواهند داد، سه نیروی دیگر نیز استقلال، اتصال و اشتراک است.

اما خودروهای الکتریکی از کجا خواهند آمد؟ درحال حاضر، خودروهای پلاگین عمدتا در آمریکای شمالی، اروپا و چین ساخته می‌شوند. در وبگاه green car reports، این پرسش که کدام کشور (یا منطقه) تا 9 سال آینده (سال 1404/2025)، بیشترین خودروی الکتریکی را تولید خواهد کرد از دنبال‌کنندگان در توییتر پرسیده شد.

نتایج نظرسنجی بسیار قابل توجه بود: نیمی از پاسخ‌دهندگان (49 درصد) گفته بودند، مسلما چین! با توجه به آرا، ایالات متحده و اروپا با 24 و 22 درصد به ترتیب در جای دوم و سوم قرار گرفتند. ژاپن، چهارمین و آخرین انتخاب، فقط 5 درصد آرای شرکت‌کننده در این نظرسنجی را به خود اختصاص داد. نیمی از پاسخ‌دهندگان که به چین رای داده بودند، احتمالا اخبار و موضوعات مطرح شده در این وبگاه را مطالعه کرده بودند. چین به دلیل وجود طیف وسیعی از مشوق‌ها و همچنین محدودیت‌ها، تاکنون به بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی تبدیل شده است. این موارد عبارتند از: ثبت‌نام، مشوق‌های مالی و معافیت‌های مالیاتی و پشتوانه ملی و حمایت دولتی از شرکت‌های گوناگونی که داخل کشور به تولید خودروهای الکتریکی می‌پردازند.

امروزه چین، بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود و باید گفت شرکتی که سال گذشته بیشترین خودروهای پلاگین را فروخت، تسلا، نیسان یا جنرال موتورز نبود. درواقع خودروساز و شرکت باتری چینی BYD بود که در بخش خصوصی اداره می‌شود و از مجموع سه شرکت فوق کمی بیشتر خودروی الکتریکی تولید کرده بود. درضمن این خودروها ازجمله وسایل نقلیه‌ای بودند که در بزرگراه‌ها کار می‌کردند و خودروهایی کوچک و با قدرتی کم نبودند که در ایالات متحده با نام وسیله نقلیه برقی مخصوص حرکت در محله‌های کوچک تولید شده‌اند.

بنابراین اگر می‌خواهید، روزنه‌ای رو به آینده خودروهای الکتریکی باز کنید، نمی‌توانید این کار را بدون توجه به چیزی که در حال اتفاق افتادن در پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست، انجام دهید.

منبع: green car reports

مترجم: نادیا زکالوند

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها