زانو زدن سعودی‌ها مقابل عراق

عربستان در زمین بی‌طرف میزبان می‌شود

از روزی که روابط دیپلماتیک ایران با عربستان قطع شده،‌ مقامات آل‌سعود در هر رشته و صنف تلاش می‌کنند ایران را با مشکل روبه‌رو کنند. دلارهای حاصل از فروش نفت آنها سر خیلی از خارجی‌ها را مقابلشان خم کرده، اما باید گفت در میدان ورزش، آنها نه‌تنها نتوانسته‌اند کار زیادی پیش ببرند، بلکه مقابل کشور عراق هم تا این جای کار زانو زده‌اند.
کد خبر: ۹۶۰۹۰۹

پس از قطع روابط، عربستانی‌ها از ورود تیم‌های باشگاهی و ملی خود به ایران جلوگیری کردند و گفتند، تحت هیچ شرایطی در ایران به میدان نخواهند رفت. این اتفاق در حالی افتاد که آنها سایر کشورهای عربی و بخصوص کشورهای حوزه خلیج‌فارس را هم ترغیب کردند تا همین کار را انجام بدهند که با مخالفت جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبه‌رو شدند. با همه این شرایط، وقتی قرعه‌کشی رقابت‌های جام‌جهانی انجام شد، ایران و عربستان در یک گروه قرار نگرفتند، اما آنها با عراق که کشورشان شرایط مناسبی برای میزبانی ندارد، همگروه شدند تا فصل جدیدی از اختلاف‌ها این بار بین این دو کشور رقم بخورد. داستان از جایی شروع شد که فدراسیون فوتبال عراق، کشور ایران را به‌عنوان میزبان بازی‌های خانگی‌اش معرفی کرد؛‌ اتفاقی که آتش خشم عربستانی‌ها را برافروخت و آنها با لابی‌های زیاد و دلارهای نفتی تمام تلاش خودشان را به کار بستند تا پایشان را به ایران نگذارند.

نکته جالب اینجا بود که عراقی‌ها از خواسته خودشان کوتاه نیامدند و زمانی که دیدند AFC به دلیل حساسیت زیاد اجازه نمی‌دهد تا در این بازی ایران به‌عنوان کشور میزبان انتخاب شود، یک درخواست ویژه از آنها کردند. این که اگر آنها نمی‌توانند در ایران میزبان عربستان باشند، عربستانی‌ها هم نباید در خانه خودشان به مصاف عراق بروند! اتفاقی که به نظر نتیجه داده است و عربستانی‌ها مجبور هستند بازی خانگی خود را در کشوری ثالث برگزار کنند! روزنامه السبق عربستان در این باره نوشته است: پس از برگزاری جلسه رئیس فدراسیون عربستان با همتای قطری خود، آنها توافق کرده‌اند که این کشور میزبان بازی آنها با عراق باشد. البته تمام این اتفاقات پس از صدور رای دادگاه CAS خواهد افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها