سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ارائه تازه‌ترین گزارش احمد‌شهید، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تعیین گزارشگر ویژه کشوری در زمینه حقوق بشر را برای کشوری مانند ایران که براساس موازین شرعی، قانونی و تعهدات بین المللی خود همواره به رعایت حقوق بشر شهروندانش پایبند بوده است اساسا غیرموجه، بی‌معنا و مخرب می‌داند؛ بعلاوه سازوکار گزارشگری کشوری در سازمان ملل باید مبتنی بر اصول حرفه‌ای، عادلانه، غیرتبعیض‌آمیز، منصفانه و غیرسیاسی باشد.
کد خبر: ۹۵۹۴۱۷

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی گفت: شورای حقوق بشر برای جلوگیری از برخوردهای دوگانه، تأسیس شده است و مکانیسم یو.پی.آر که دوره تکامل خود را می‌گذراند، بر مبنای مسئولیت مساوی همه کشورها تنظیم شده است؛ از این رو چنین سازوکاری نباید با اقدامات موازی مانند قطعنامه‌های کشوری مبتنی بر اغراض سیاسی برخی دول غربی تضعیف شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: گزارشگر ضمن اشاره به موارد متعددی از پیشرفت‌های حقوق بشری در ایران در گزارش خود متأسفانه همچنان با به‌کارگیری عباراتی مبهم و با اظهار نگرانی های بلاوجه بر اساس اطلاعات غیرموثق، سعی کرده تصویر مخدوشی از وضعیت حقوق بشری در ایران ترسیم کند.

محکومیت حمله به مجلس عزاداری در کرکوک

همچنین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات هواپیماهای ائتلاف به عزاداری در کرکوک را محکوم و خواستار پاسخگویی عاملان آن شد. به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن مشکوک دانستن این حملات که به شهید و مجروح شدن ده‌ها تن از مردم بیگناه عراق انجامید، خواستار روشن شدن ابعاد مختلف این فاجعه و پاسخگویی آمران و عاملان آن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها