جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون از دوره مدیریت دکتر علی لاریجانی در صداوسیما پایه‌گذاری شد و در دوره مدیریت مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی باقدرت ادامه یافت. هرچند دوسالی به‌دلیل تغییر مدیریت، بعد از اتمام دوره مهندس ضرغامی برگزار نشد اما در فهرست اقدامات و اولویت‌های دکتر علی‌عسکری، رئیس کنونی سازمان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۹۴۷

این جشنواره بیش از 25 سال سابقه دارد که در برخی سال‌ها برگزار نشده است و امسال (1395) قرار است نوزدهمین دوره آن، به میزبانی استان خوزستان از 30 آذر تا 3 دی برگزار شود. ایجاد رقابت سالم و سازنده میان مراکز صداوسیمای استان‌ها، برنامه سازان، تهیه‌کنندگان و سایر عوامل تولید از یک سو و انتقال تجربه و ابتکارات به همدیگر، برپایی کارگاه‌های آموزشی و آشنایی با جدیدترین یافته‌ها و تکنیک‌های برنامه‌سازی از سوی دیگر از اهداف این جشنواره به‌شمار می‌رود. افزون بر همه اینها، جشنواره تلاش می‌کند استانداردها و تراز برنامه‌سازی را به شرکت‌کنندگان منتقل کند و همه شرکت‌کنندگان فرصت می‌یابند با دستاوردها، پیشرفت‌ها، ظرفیت و توانمندی استان میزبان آشنا شوند. اینجا فرصتی است برای ارائه فعالیت‌های صداوسیمای میزبان به شرکت‌کنندگان سراسر ایران.

فضای حاکم بر جشنواره، همدلی و رقابت سازنده است و از برخی چهره‌ها و معاریف استان و کشور تجلیل خواهد شد.

بیش از 50 نفر از استادان، مدیران با سابقه و صاحبنظران، آثار و تولیدات استان‌ها را در حوزه رادیو، تلویزیون، خبر و گزارش، موسیقی، شعر، پژوهش و تحقیقات بررسی و ارزیابی می‌کنند.

بر اساس رای داوران، تندیس و لوح و هدایای جشنواره (هدهد) در مراسم اختتامیه به برندگان اهدا می‌شود. در سال های 1384 و 1385 که معاون استان‌ها بودم، توفیق داشتیم جشنواره اصفهان و مازندران (محمودآباد) را برگزار کنیم. حالا پس از وقفه‌ای چندساله امسال دوباره فرصتی نصیب من شده است که جشنواره نوزدهم را در سرزمین حماسه و مقاومت، خوزستان عزیز، برپا کنیم.

دکتر علی دارابی

معاون امور استان‌های رسانه ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها