پیامک ارسال شده به برخی مشترکان تلفن همراه با عنوان «مشخصات ماموران سرشماری را بدانید» برای ارایه هر نوع اطلاعات درباره هشتمین سرشماری نفوس و مسکن 750 ریال از حساب مشترک کسر می کند و جنبه سودجویی دارد.
کد خبر: ۹۵۷۷۸۶
مراقب پیامک های فریبنده سرشماری باشید

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، امروز (سه شنبه) برخی مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه پیامکی درباره آغاز مراجعه حضوری برای سرشماری نفوس و مسکن دریافت کردند؛ در حالی که مرکز آمار ایران زمان آغاز این مرحله را از فردا (چهارشنبه- بیست و هفتم مهرماه) اعلام کرده است.

در این پیامک نوشته است «چه اطلاعاتی باید ارایه کنیم؟» و همچنین «مشخصات ماموران سرشماری را بدانید».

این پیامک از سرشماره 986070 ارسال شده است و برای ارایه هر نوع اطلاعات 750 ریال از حساب مشترکان کسر می کند.

یک شرکت برای کسب منفعت در ازای ارایه برخی اطلاعات درباره سرشماری، از شیوه توزیع گسترده پیامک استفاده کرده است.

مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ساعت 24 امشب پایان می یابد؛ چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

تاکنون 33.6 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده اند و امید می رود تا پایان امروز بتوان به نصاب مورد نظر رسید.

مرکز آمار ایران، ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدفگذاری کرده و سهم هر استان نیز تعیین شده است.

رییس مرکز آمار ایران دیروز (دوشنبه) گفت: اپراتورهای تلفن همراه اهدای دو گیگابایت اینترنت رایگان را به همه ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی آغاز کردند.

در همین پیوند، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: مراحل ثبت نام سرشماری اینترنتی با استفاده از سامانه های اپراتورها به طور کامل رایگان است و ثبت نام کنندگان پس از دریافت کد ثبت نام و اعلام آن به اپراتورهای تلفن همراه، هدیه اینترنت رایگان را دریافت می کنند.

علی اصغر عمیدیان افزود: هیچ دسترسی خارجی به اطلاعات سرشماری به دلیل استفاده از بستر شبکه ملی اطلاعات ممکن نیست.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.

هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند که تاکنون 6 دوره آن انجام شده است.

500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

مهلت ثبت نام اینترنتی در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن تا بیست و هفتم مهرماه تمدید شده است و پس از آن سرشماری حضوری از بیست و هشتم مهرماه به مدت یک ماه در سراسر کشور آغاز می شود.

بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از بیست و هشتم مهر تا بیست و هشتم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت انجام می شود.

مرکز آمار ایران اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها