روز گذشته با همکاری مشترک رادیو نمایش صدای جمهوری اسلامی ایران و مجتمع قضایی شهید فهمیده تهران از 13 عنوان اثر نمایشی رادیویی با هدف پیشگیری از وقوع جرم در کودکان و نوجوانان و نیز هشداردهی به خانواده‌ها رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۸

در ابتدای این نشست، جواد غیاثی، جانشین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، شکل‌گیری این جلسه را مرهون تلاش‌های مشترک مسئولان صدای جمهوری اسلامی و مجتمع قضایی شهید فهمیده تهران دانست و عنوان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه امروز از چنان اهمیتی برخوردار است که مقام معظم رهبری در جلساتشان با رئیس قوه قضاییه و قضات کشور همواره بر آن تاکید دارند و این ایجاد امنیت اجتماعی در کشور ممکن نمی‌شود، مگر با همکاری همه نهادهای فرهنگی و در راس آن صدا و سیما. لذا ما همکاری مشترکمان را با دست‌اندرکاران رادیو نمایش آغاز کردیم و پرونده‌هایی را در اختیارشان قرار دادیم تا نویسندگان این شبکه ضمن مشاوره با همکاران قضایی ما، داستان‌هایی را تدوین کنند و در قالب برنامه‌های رادیویی به مرحله تولید برسانند.

غیاثی ادامه داد: تولید و پخش این برنامه‌ها به طور قطع باعث کاهش جرم در جامعه و هم پرمخاطب‌ترشدن برنامه‌های رادیو می‌شود و با نفوذ و اثرگذاری خود خواهد توانست سهم موثری را در آگاهی خانواده‌ها و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

تولید آثار بیشتر در آینده

در ادامه این نشست، محمدرضا قربانی، مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و مدیر شبکه رادیویی نمایش گفت: در طول این همکاری مشترک تا به اینجا 13 عنوان مجموعه را با حضور 13 گروه نمایشی مجزا تولید کرده‌ایم و این حرکتی است که هنوز هم ادامه‌ دارد و درصدد تولید برنامه‌های بیشتری هستیم. این آغاز راهی است که در پیش گرفته‌ایم و در این راه به حمایت‌های بیشتری هم نیاز داریم.

قربانی افزود: از ویژگی این نمایش‌های رادیویی این است که قابلیت انتشار و بازپخش را دارند و می‌شود آنها را در قالب پخش روی گوشی‌های تلفن همراه انتشار داد یا در قالب مجموعه‌هایی با همکاری وزارت آموزش و پرورش در اختیار اولیای دانش‌آموزان قرار داد.

حریری، نماینده مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران هم با استقبال از ساخت این برنامه‌ها در صدای جمهوری اسلامی ایران، آمادگی و همکاری همه‌جانبه مرکز تئاتر مولوی برای پخش و اشاعه این برنامه‌ها را اعلام و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در هنر از جمله موضوعاتی است که باید توجه بیشتری به آن داشت، چرا که فایده‌اش به نفع همه است. ما هماهنگی و همکاری خودمان و دانشجویان دانشگاه تهران را با این حرکت ارزنده اعلام کرده و امیدواریم بتوانیم به لحاظ تولید محتوا، پیشگیری و درمان این آسیب‌ها، به نوبه خودمان سهمی ارزنده داشته باشیم.

در انتهای این جلسه از این 13 عنوان اثر در قالب مجموعه لوح‌های فشرده‌ای رونمایی شد.

«شکارچی سبز»، «یک معمای ساده»، «پشت دیوار»، «حریم خصوصی»، «کارنامه»، «غافلگیری بزرگ»، «طرفدار»، «تکیه بر تاریکی»، «با من حرف بزن بابا»، «چالش مرگبار»، «حسادت»، «اتوبوس آخر شب» و «نهان» نام این مجموعه‌هاست که در 27 قسمت تهیه شده و قرار است از شبکه نمایش روی آنتن بروند.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها