بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا

سومی پتروشیمی بعد از 7 فینال ایرانی‌ها

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام بیست و پنجمین دوره جام باشگاه‌های آسیا را با مقام سوم به پایان برد.
کد خبر: ۹۵۶۸۴۲

این تیم در آخرین بازی خود دیروز الاهلی امارات را 100 بر 74 شکست داد و در جایگاه سوم بازی‌ها قرار گرفت.

تیم‌های ایرانی از سال 2007 یک پای ثابت فینال‌های بسکتبال باشگاه‌های آسیا بودند. در این سال صباباتری قهرمان شد و در سال 2008 نیز این عنوان را یک بار دیگر تکرار کرد.

در سال‌های 2009 و 2010 تیم مهرام به قهرمانی رسید و در سال 2011 مهرام در سومین فینال پی در پی خود در جایگاه دوم ایستاد. بازی‌های سال 2012 نیمه کاره ماند اما فیبا آسیا مهرام و الریاضی را با هم نایب قهرمان جام معرفی کرد.

در سال 2013 نیز تیم فولاد ماهان اصفهان بر سکوی نخست جام باشگاه‌های آسیا قرار گرفت. بازی‌های امسال بعد از وقفه‌ای دو ساله در چین برگزار شد که پتروشیمی بندرامام در مکان سوم ایستاد.

تیم‌های ملی و باشگاهی بسکتبال در سه سال گذشته و در جام‌های با اعتبار مانند جام ملت‌ها انتخابی المپیک یا بازی‌های آسیایی و اینک جام باشگاه‌های آسیا از عناوین قهرمانی فاصله گرفته‌اند.

اوشین ساهاکیان، محمد حسن‌زاده، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی و روزبه ارغوان بازیکنان ملی‌پوش تیم جنوبی در این رقابت‌ها بودند. دو بازیکن آمریکایی به همراه چهره‌های آشنای دیگر بسکتبال ایران مانند آتشی، حسین‌زاده، نبی‌پور، لطفی و اسماعیلی این تیم را همراهی می‌کردند. مهران شاهین‌طبع، سرمربی پتروشیمی بندرامام هم که سال قبل با این تیم به قهرمانی ایران و غرب آسیا رسید هدایت این تیم را بر عهده داشت.

یخچالی: زمان نداشتیم

بهنام یخچالی یکی از بازیکنان موثر تیم پتروشیمی بندر امام در پایان این دوره از رقابت‌ها گفت: بازی‌ها واقعا سخت بود و برابر دو تیم خوب این دوره از رقابت‌ها نتیجه را واگذار کردیم. در هر صورت زمان زیادی تمرین نکرده بودیم و هماهنگی نداشتیم. اگر زمان بیشتری در اختیارمان بود نتایج بهتری می‌گرفتیم.

خارجی‌ها؛ بهترین‌های جام

تیم بسکتبال چاینا کشگر قهرمان بازی‌های بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا شد. این تیم دیروز در فینال الریاضی لبنان را 96 بر 88 شکست داد. در پایان این رقابت‌ها، درک اسپنسر از الریاضی ارزشمندترین بازیکن جام (MVP) شد. تونی آدامز از چاینا کشگربهترین پوئینت گارد، بهترین سنتر آندره بلچ از چاینا کشگر، فوروارد قدرتی فادی الخطیب، بهترین فوروارد یانگ از الاهلی امارات و بهترین گارد هم دریک اسپنسر از الریاضی لبنان لقب گرفتند. هیچ‌کدام از بازیکنان پتروشیمی بندرامام در جمع برترین‌های جام قرار نگرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها