از حنجره‌اش عشق می‌تراوید

اردیبهشت ماه 1353 کوالالامپور، 17سال از برگزاری مهم‌ترین و قدیمی‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جهان اسلام می‌گذرد. همه در سالن نشسته‌اند منتظر اعلام نتایج. تاکنون هیچ غیر‌سُنی‌ای نتوانسته مقام نخست را از آن خود کند، اما صدای محمدتقی مروت که آن روزگار دقیقا 30 سالگی را پشت سر می‌گذاشت، آنقدر سحرانگیز و تاثیرگذار بود که هیات داوران نتوانست مقابل این حجم از زیبایی مقاومت کند.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۲

بیانیه داوران در استادیوم 50 هزار نفری مِردیکا خوانده شد و محمد‌تقی مروت اولین غیرمالایی و نخستین شیعه‌ای بود که مهم‌ترین مقام را در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام از آن خود کرد. صدایش خاطره‌ساز شد، طنین بسم‌الله و کلام وحی آنچنان از حنجره‌اش می‌تراوید که نمی‌توانستی گوش و دل را به چیزی جز این عشق الهی بسپاری. حالا از او فقط همین صدا مانده است. محمدتقی مروت، استاد بزرگ قرآنی کشورمان همزمان با عاشورای مولا و مرادش حسین بن علی(ع) دعوت حق را لبیک گفت.

او را بنیان‌گذار تلاوت نوین قرآن کریم در کشور می‌شناسند مردی که پنج سال در کشور مصر به طور مستقیم زیر نظر استادان بزرگ این عرصه همچون عبدالباسط و مصطفی اسماعیل آموزش دید و آموخت و در ایران هم شاگردان بسیاری تربیت کرد.

این استاد فقید قرآنی ایران، سال‌های پایانی عمر را در کشور کانادا گذراند و در آنجا نیز منشاء خیر و برکات فراوانی بود. پیکر او بنا به وصیتش قرار است بزودی برای خاکسپاری به ایران بازگردانده شود.

خاطرم هست یک بار در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که مهمان ویژه آن بود در نشستی توفیق دیدار ایشان را داشتم و خاطره‌ای روایت کرد از این که در کودکی محضر آیت‌الله‌العظمی سیدحسین طباطبایی‌بروجردی شرفیاب شده و ایشان پس از شنیدن صدا و تلاوتش بوسه بر پیشانی‌اش می‌زند و می‌گوید تو قاری بزرگی می‌شوی! خدایش بیامرزاد و روحش شاد.

سینا علی‌محمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها