با مصرف دارچین، دمای بدنتان را پایین بیاورید

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد، اضافه کردن دارچین به رژیم غذایی روزانه می‌تواند به سرد شدن بدن شما و سلامت کلی بدنتان کمک کند.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۰

براساس مطالعه‌ای که در ژورنالScientific Results منتشر شد، دارچین به حفظ یکپارچگی دیواره معده کمک می‌کند. علاوه بر این، در مدل‌های آزمایشگاهی حیوانی، دمای بدن حیواناتی که دارچین در رژیم غذایی روزانه‌شان وجود داشت، دو درجه سلسیوس کاهش یافت. محققان این مطالعه می‌گویند تعجبی ندارد که مصرف دارچین در مناطق گرم رواج زیادی داشته باشد. مصرف این ماده می‌تواند احساس بهتری به افراد بدهد و دمای بدن آنها را پایین بیاورد. در این مطالعه، محققان از خوک‌های ماده دو رگه استفاده کردند. مواد غذایی که در اختیار این خوک‌ها قرارگرفت، حاوی صفر تا 1/5 درصد دارچین بود و خوک‌ها در شرایط دمایی عادی و همین‌طور در دمای بالا مورد بررسی قرار گرفتند. محققان مشاهده کردند، دی‌اکسید کربن موجود در معده این حیوانات، پس از تغذیه در دمای معمولی، افزایش یافت، اما مصرف ماده غذایی حاوی دارچین با کاهش میزان دی‌اکسید‌کربن موجود در معده حیوان، باعث سردشدن آن در طول زمان هضم شد. درواقع دارچین ترشح اسید گاستریک و پپسین را از دیواره معده کاهش داد و در نتیجه‌، دی‌اکسید‌کربن معده نیز کاهش یافت. محققان خاطرنشان می‌کنند این مطالعه، بخشی از یک تحقیق بزرگ‌تر در دانشگاه RMIT استرالیاست. آنها ابراز امیدواری کردند، یافته‌هایشان، با نشان دادن این که چگونه هضم کپسول‌های سنسوری گازی، می‌تواند برای عملکرد سالم معده ارزشمند باشد، انقلابی در علم تغذیه ایجاد کند.

پروفسور کورش کلانترزاده از دانشکده مهندسی دانشگاه RMIT در ملبورن استرالیا و سرپرست این تحقیق گفت، آزمایش‌های ما در باره خوک‌ها نشان می‌دهد که چگونه کپسول‌های سنسوری گازی قابل هضم، می‌تواند اطلاعات زیست‌شناختی جدیدی در اختیار ما قراردهد که درک ما از دارو و رژیم غذایی را تغییر بدهد.

منبع: Nature World News

مترجم یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها