جانشین مرزبانی ناجا خبر داد:

آموزش همگانی مرزنشینان

جانشین مرزبانی ناجا با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: برای قشر زحمت کش مرزنشین که پشتوانه ای عظیم برای جمهوری اسلامی هستند آموزش هایی در سطوح مختلف ارائه شده است که در بخش پایه به سراغ دانش آوزان رفتیم و مسائل مربوط به مرز آموزش داده شده است.
کد خبر: ۹۵۲۹۱۳
آموزش همگانی مرزنشینان

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، سردار محمدکاظم تقوی در برنامه سلام ایران افزود: حضور ائمه جمعه اهل تسنن و شیعه در کنار مرزها همیشه ذخیره ای برای مرزبان ها بوده ، همچنین بستر مساجد که مهم ترین سنگر در نظام مقدس جمهوری اسلامی است ؛ فرصتی است برای مرزبانان تا آنچه را که لازم است به مرز نشینان آموزش دهند.

جانشین مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه رسانه ملی سهم خود را در بحث آموزش همگانی مرزنشینان به خوبی ایفا کرده افزود: حریم امنیتی مرز از مباحثی است که شهروندان مرز نشین باید مطلع باشند . در بعضی نقاط مرزی انسدادی صورت نگرفته است که این موضوع ممکن است مرز نشینان را دچار مشکل کند . در این راستا مرزبانی جمهوری اسلامی تابلوهایی را تحت عنوان حریم امنیتی مرز تعبیه کرده است که در اکثر نقاطی که امکان اشتباه وجود دارد نصب شده است.

وی ادامه داد: مبادی ورودی و خروجی مرز از حساس ترین مکان های مرز محسوب می شود .روزانه 40 تا 50 هزار نفر ایرانی و غیر ایرانی تردد دارد که اگر قانون و مقررات مرز و مرزبانی را ندانند مرزبانان نمی توانند در انجام وظیفه خود موفق باشند. با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط سازمان های همکار در مرز منجر به رشد منفی برخی مشکلات شهروندانی شده است که قصد عبور از مرز را داشته اند.

تقوی از قشر زحمت کش راننده که بخش وسیعی از ماموریت ناوگان حمل و نقل و اقتصاد کشور را به عهده دارند تشکر کرد و گفت: این عزیزان به خوبی مفاهیم مرزبانی را درک و رعایت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها